خبرگزاری کار ایران

یک کارگزار صنعت پتروشیمی در گفتگو با ایلنا:

عرضه و تقاضا صنایع پتروشیمی به تعادل رسید

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۲۹

اگر بنگاهی نمی تواند با این شرایط فعالیت کند به علت این است که در گذشته از نرخ های رانتی در بورس بهره می برده و اکنون نمی تواند بهره وری داشته باشد و ضرورت دارد تا از دور خارج شود.

یک کارگزار صنعت پتروشیمی گفت: عرضه و تقاضا صنایع پتروشیمی در بورس کالا به تعادل رسیده است.

محمد میری، کارگزار صنعت پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد عرضه صنایع پتروشیمی در بورس کالا، اظهار داشت: در حال حاضر کشف قیمت ها واقعی شده و عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است.

وی افزود: هم اکنون تعداد کالاهایی که با سقف قیمت معامله می شوند کمتر شده است و این در حالی بود که در گذشته اختلاف قیمت ها زیاد و کالاها اکثرا با سقف قیمت معامله می شدند.

میری با بیان اینکه نرخ ها با دلار آزاد تعیین می شوند، افزود: اگر گفته می شود که در حال حاضر تقاضا کمتر از قبل شده به دلیل کاهش تقاضای سفته بازان است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که اینکه گفته می شود دلیل نخریدن صنایع پتروشیمی اعلام نرخ آزاد دلار برای قیمت هاست، درست نیست و مخاطبان باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی با اشاره به رکود اقتصادی کنونی، افزود: هم اکنون یک سوم صنایع نساجی مشغول به کار است و در صنایع دیگر نیز وضع بهتر از این نیست.

میری با بیان اینکه در چشم انداز بلند مدت باید خود را با تجارت جهانی همراه کنیم، تصریح کرد: ایجاد رویه ای برای رقابت جهانی و صادرات محصولات با کیفیت حائز اهمیت است تا در صورت واردات صنایع آسیبی نبینیم.

این کارگزار صنعت پتروشیمی گفت: اگر بنگاهی نمی تواند با شرایط کنونی و موجود در کشور فعالیت کند به علت این است که در گذشته از نرخ های رانتی در بورس بهره می برده و اکنون نمی تواند بهره وری داشته باشد و ضرورت دارد تا از دور خارج شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز