خبرگزاری کار ایران

استاد حوزه علمیه قم در زنجان:

آخرین مبارزه امام صادق(ع) احیای عزاداری‌های حسینی بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۲۳

امامت زعامت دین و دنیا نیست بلکه امام نماینده تام‌الاختیار خداوند متعال در جهان هستی است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام صادق(ع) در زمینه روشنگری امامت حضرت مهدی(عج) فعالیت‌های بسیاری را انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام مجید حیدری‌فرد در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته استان زنجان با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: شخصیت امام صادق(ع) از دو منظر شخصیتی و ملکوتی و آسمانی قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه امامت مقامی آسمانی است که از سوی خداوند متعال انتخاب می‌شود، تصریح کرد: این مقام از سوی مردم برگزیده نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه امامت در حوزه الهی جای دارد و فقط خداوند متعال می‌تواند امام را تعیین کند، ادامه داد: امامت زعامت دین و دنیا نیست بلکه امام نماینده تام‌الاختیار خداوند متعال در جهان هستی است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مبارزه امامان با حکام و زورگویان از دو طریق مبارزه علنی و فکری و فرهنگی صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: در صورت مهیا بودن شرایط امام معصوم مبارزه مسلحانه با زورگویان داشتند.

شیوه‌های فکری و فرهنگی امامان برای مبارزه با حکام ستمگر

حجت‌الاسلام حیدری فر با اشاره به اینکه در صورت فراهم نبودن زمینه مبارزه مسلحانه امامان از شیوه‌های فکری و فرهنگی برای مبارزه استفاده می‌کردند، اضافه کرد: مبارزه فرهنگی و فکری در صورت مصلحت صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه مبارزات امام صادق(ع) با بنی‌امیه و بنی‌عباس مبارزه سیاسی و فرهنگی بود، ادامه داد: امام صادق(ع) در زمینه روشنگری امامت حضرت مهدی(عج) فعالیت‌های بسیاری را انجام داد.

این مسئول با اشاره به اینکه امام صادق(ع) همانند دوران جاهلیت اسلام ناب محمدی را در جامعه پیاده کرد، یادآور شد: امام صادق(ع) هیچ‌گاه از مبارزات ابومسلم خراسانی حمایت نکرد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه آخرین مبارزه امام صادق(ع) احیای عزاداری‌های حسینی بود، تصریح کرد: تبیین شخصیت امام حسین(ع) از سوی امام صادق(ع) صورت می‌گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز