خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه:

رهبر معظم انقلاب راضی به تضعیف دولت نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۶۷

از رییس جمهور تقاضا دارم که حساسیت مجلس درباره وزیر معزول را بررسی کند که چرا وی رای نیاورد و نمایندگان مجلس چه نقاط ضعفی را در او دیدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از دولت گفت: ‌ معنی این حمایت‌ این است که رهبر معظم انقلاب راضی به تضعیف دولت نیستند. البته ایشان این جمله را هم فرموده‌اند که همه دولت‌ها نقاط ضعف و مثبت دارند و این دولت نیز باید درصدد جبران نقاط ضعف خود باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران روز گذشته را سالروز آتش زدن مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی در چهل سال پیش عنوان کرد و گفت: این حادثه دلخراش همراه با مساجدی که توسط جانیان به‌آتش کشیده شد وتخریب شدند را محکوم می کنم. در طول یکسال اخیر دویست مسجد تخریب و برخی تبدیل به کنیسه و کلیسا، برخی به کافه ومیکده و برخی نیز به محل نگه‌داری حیوانات تبدیل شده‌اند که این اتفاقات در کشورهای فلسطین، غزه، سوریه وعراق رخ داده است. تکفیری‌ها همچنین مساجد، قبور ائمه(ع) و پیامبران را تخریب کردند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به مذاکرات ۱ + ۵ اشاره کرد و با مخاطب قرار دادن دولت آمریکا اظهار کرد: به آنها می‌گویم که نصیحت ایران را بپذیرید. پیشنهاد ایران برد - برد است یعنی هم به نفع منطقه، هم به نفع غرب و هم به نفع ایران است. اگر نپذیرید دیگر برد - برد نخواهد بود بلکه برد - باخت است و کسی که بازنده است، ایران نیست.

وی ادامه داد: هر وقت که آمریکا در برابر ایران و انقلاب اسلامی ایستاده، شکست خورده است. آنها تا توانستند از شاه حمایت کردند اما شاه فراری شد ومردم ایران پیروز شدند. آمریکا تا توانست صدام را برای ضربه زدن به ایران تجهیز کرد اما ایران یک وجب از خاکش را از دست نداد و در نهایت دبیرکل وقت سازمان ملل صدام را مقصر دانست و آمریکا باز شکست خورد. آنها در عراق نیز جنگ به راه انداختند تا حکومت مطلوب خود را بر روی کار بیاورند اما به کوری چشمشان دولت اسلامی روی کار آمد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه شکست اصلی آمریکا، اسرائیل و حامیان آنها منفورتر شدن چهره‌شان میان ملت‌ها است، خاطر نشان کرد: آنها درطول سال‌های اخیر چهره کثیف خود را بهتر نشان داده و مردم جهان این جانیان را بهتر شناخته‌اند. شعار مرگ بر آمریکا در کشورهای غربی نیز به راه افتاده و به این سمت می‌رود که این تنفر روز به روز بیشتر شده تا این شعار مرگ بر آمریکا عالم را فراگیرد.

خطیب موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با مخاطب قرار دادن دولت اظهار کرد: به دولت بابت حمایتی که رهبری از آنها داشتند تبریک می گویم و این حمایت و تایید معنی‌اش این است که رهبر معظم انقلاب راضی نیستند که دولت تضعیف شود. البته رهبری همراه با تائید فرموده‌اند که هر دولتی را تایید می‌کنم واین جمله را هم فرمودند که همه دولت ها نقاط قوت و ضعف هم دارد. معنی جمله این است که دولت باید باتمام تلاش خود نقاط ضعف را شناخته و آنها را جبران کند نه اینکه بگوید هر دولتی ضعف دارد و ما هم این نقاط ضعف را داریم.

وی یکی از نقاط ضعف دولت را برداشت ناصحیح از اعتدال عنوان کرد و گفت: معنای اعتدال این نیست که همه جا نرمش، سازش و حتی بر سر جانیان دست بکشیم بلکه باید در جای صحبت، ‌صحبت و در جای برخورد، برخوردکنیم. هر دوی اینها باید با هم باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بابت انتخاب شعار تدبیر و امید از دولت تشکر کرد وگفت: تمام برنامه‌هایی که در زندگی انسان رابه سعادت می‌رساند، اسلام برای آن تدبیر و برنامه دارد. در تدبیری که به عنوان شعار خوب مطرح شده، باید سلیقه شخصی را کنار گذاشت و فقط به تدبیر الهی توجه کرد و آنچه که خدا برای رسیدن به سعادت مقدر و مشخص کرده باید اعمال شود.
وی با تاکید براینکه اسلام در مورد بیت‌المال هم تدبیر دارد، ابراز کرد: تدبیر در بیت‌المال را باید از علی(ع) آموخت. بیت المال برای همه است و مبادا قسمت عمده‌ای از بیت‌المال به دانه درشت‌ها سرازیر گردد و چیزی برای دانه‌ریزها و پا برهنگان نماند.

آیت الله موحدی کرمانی به جلسه استیضاح وزیر علوم و رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس به فرجی دانا اشاره کرد و گفت: طبعا رئیس جمهور باید وزیر دیگری را معرفی کند از این رو از ایشان تقاضا دارم که حساسیت مجلس درباره وزیر معزول را بررسی کند که چرا وی رای نیاورد و نمایندگان مجلس چه نقاط ضعفی را در او دیدند. لذا فردی به مجلس معرفی کند تا این نقاط ضعف را نداشته باشد و از نقاط مثبت بالایی برخوردار باشد.

وی همچنین از دولت تقاضا کرد که خدمت رسانی بیشتر به رزمندگان، ایثارگران و خانواده های آنها داشته باشد و در حد مقدور از آنها تقدیر، پشتیبانی و حمایت کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین سالگرد شهادت حاج مهدی عراقی و ده هزار شهید اصناف را نیز تسلیت گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز