خبرگزاری کار ایران

نماینده بافق در گفتگو با ایلنا:

برخورد امنیتی با کارگران بافق باعثتحریک معترضان شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۴۱

«در دور اول اعتراضات که ۳۹ روز طول کشید، هیچ اتفاق امنیتی رخ نداد و کارگران و مردم در کمال آرامش مطالبات صنفیشان را طرح کردند اما در حال حاضر بازداشت تعدادی از کارگران باعثتحریک مردم شده است.»

نماینده بافق در مجلس خواستار شفاف‌سازی وضعیت معدن‌کاران بافق توسط وزیر کار شد.

«دخیل‌عباس زارع‌زاده» در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بازدید هفته گذشته(چهارشنبه ۲۲ مرداد) وزیر کار از این معدن پس از دور اول اعتصابات کارگری که ۳۹ روز به طول انجامید، اظهار داشت: مردم این خطه توقع شفا‌ف‌سازی درباره خصوصی‌سازی این معدن را داشتند و صرف کلنگ‌زدن و افتتاح یک بیمارستان دردی از مردم این منطقه را دوا نخواهد کرد.

نماینده بافق با بیان این‌که مذاکرات دیروز(پنجشنبه ۳۰ مرداد) در جمع شورای شهر بافق و شورای تامین استان یزد انجام شد، ادامه داد: ما در آن جلسه به این جمع‌بندی رسیدیم که باید در چارچوب قانون به حقوق افراد برسیم.

زارع‌زاده افزود:لازم بود که وزیر در بازگشت به تهران تشکیل جلسه داده و پاسخی شفاف به کارگران ارائه می‌داد؛ وقتی دغدغه مردم در نظر گرفته نشود و مردم پاسخ شفافی دریافت نکنند، در این میان بازیگرانی پیدا می‌شوند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

نماینده بافق در مجلس با انتقاد از استقرار یگان ویژه در منطقه و برخورد با معترضان گفت: اعزام یگان ویژه در منطقه و دستگیری کارگران معترض کاری بود که نباید انجام می‌شد حتی اگر معترضان خطایی مرتکب شده باشند.

وی افزود: در دور اول اعتراضات که ۳۹ روز طول کشید، هیچ اتفاق امنیتی رخ نداد و کارگران و مردم در کمال خویشتن‌داری و آرامش مطالبات صنفی‌شان را طرح کردند اما در حال حاضر بازداشت تعدادی از کارگران باعثتحریک مردم شده است.

نماینده بافق تصریح کرد:این برخورد‌ها جریان انحرافی به راه انداختهو کسانی‌که باید پی‌گیر مطالبات کارگران باشند اکنون درگیر مسائل حاشیه‌ای شده‌اند.

زراع‌زاده ادامه داد: با وضعیت پیش‌آمده، سه نماینده استان در مجلس، امام جمعه، اعضای شورای شهر و مسئولان کارگری پی‌گیر مطالبات مردم بافق و معدن‌کاران این شهر هستند.

وی در خاتمه با تأکید بر این‌که میان مردم و حاکمیت نباید خط‌کشی انجام شود، اظهار داشت: رضایت مردم، رضایت حاکمیت است و در حالی‌که ۵۰ درصد از مردم این شهرستان کوچ کرده‌اند به نفع نظام و مردم است که ۱۵ درصد از ارزش افزوده معدن برای توسعه منطقه سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پلیس در روز سه شنبه ۲۸ مرداد «امیرحسین کارگران» و «علی صبری» از کارگران این معدن رابازداشتکرده بود اما تلاشش برایبازداشت ۱۶ کارگر دیگربه نتیجه نرسیده بود. کارگران در پی این بازداشت‌ها، از ساعت ۱۰ سه شنبه شب تولید را متوقف کرده و دست از کار کشیده‌اند. پلیس به قصد متفرق کردن تحصن کنندگان و بازداشت ۱۶ کارگری که پس از اطلاع از صدور حکم بازداشت‌شان به معدن پناه آورده بودند، در روز چهارشنبه در معدن مستقر شده بود. آخرین گزارش‌ها از بافق حاکی ازخروج نیروهای ویژه پلیساز معدن بافق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز