خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد انزلی در گفتگو با ایلنا:

مسئولین تکمیل کریدور شمال و جنوب را در دستور کار قرار دهند / ۳۰ درصد آهن آلات کشور از انزلی وارد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۲۶

در حال حاضر ۳۰ درصد آهن آلات کشور از طریق منطقه ازاد انزلی وارد کشور می شود و با راه اندازی تالار بورس کالا از این پس خرید و فروش ها در این منطقه صورت می گیرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از مسئولین سازمان توسعه تجارت، وزرات امور خارجه و وزارت راه خواست تا موضوع تکمیل کریدور شمال و جنوب را در دستور کار خود قرار دهند.

رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص افتتاح تالار بورس کالا در منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت: این تالار هفته گذشته افتتاح شد و از این پس کالاهای استراتژیک کشورهای CIS که بخشی از طریق این منطقه وارد کشور می شوند مانند آهن آلات و فولاد در این تالار مورد داد و ستد قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به مزایای معاملات در منطقه ازاد انزلی، افزود: این منطقه دارای مزیت های قانونی نظیر معافیت های مالیاتی و انبار داری و عدم نیاز به ضمانت نامه از سوی تجار است.

مسرور تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد آهن آلات کشور از طریق منطقه ازاد انزلی وارد کشور می شود و با راه اندازی تالار بورس کالا از این پس خرید و فروش ها در این منطقه صورت می گیرند.

وی ادامه داد: در این میان یکسری حلقه ها باید در کنار یکدیگرقرار گیرند تا موجب کاهش قیمت تمام شده و هزینه های حمل و نقل شوند که حلقه اول اتمام زیرساخت های ریلی و بندری از جمله اتمام پروژه ریلی قزوین رشت و مجتمع بندری کاسپین است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: حلقه دوم برای کاهش قیمت ها تکمیل زیرساخت کریدورشمال به جنوب است در حال حاضر کالاهای آسیای شرقی و هندوستان از طریق کانال سوئز وارد اروپا می شوند اما با تکمیل این کریدورکالاها از طریق بمبئی درهندوستان وارد بندرشهید رجایی در بندرعباس و از آنجا وارد منطقه آزاد انزلی و در نهایت سن پترزبورگ و شمال اروپا خواهند شد اما متاسفانه هنوززیرساخت ها تکمیل نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا موضوع کریدور شمال به جنوب این قدر زمان بر شده است، افزود: بخشی از این زیرساخت ها تکمیل شده اما چون کار بزرگی است زمان بر هم هست اما ما پیش بینی می کنیم طی ۳ تا ۴ سال آینده این زیرساخت ها تکمیل شود.

مسرور گفت: در صورتی که مسئولین سازمان توسعه تجارت، وزارت راه و امور خارجه موضوع تکمیل این کریدور را مد نظر قرار دهند این فرایند با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

وی افزود: البته به جزء کریدور شمال به جنوب، کریدور چین قزاقستان و انزلی برای افزایش کالا نیز حائز اهمیت است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، حلقه سوم را بورس کالا اعلام کرد و گفت: از ۴ سال گذشته بحثتالار بورس کالا مطرح بود که با هماهنگی مدیرعامل بورس کالا این تالار نیز افتتاح شد و به غیر از آهن و فولاد محصولاتی مانند برنج و چای نیز در این تالار امکان خرید وفروش دارد که به شفافیت قیمتها کمک خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز