خبرگزاری کار ایران

شورای نگهبان اعلام کرد: / تکرار /

مغایرت طرح انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکززدایی از تهران با اصل ۷۵ قانون اساسی

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۵۴

شورای نگهبان لایحه تعیین حریم حفاظتی امنیتی اماکن و تأسیسات کشور را تایید کرد

شورای نگهبان لایحه تعیین حریم حفاظتی _ امنیتی اماکن و تأسیسات کشور را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

به گزارش ایلنا، لایحه تعیین حریم حفاظتی – امنیتی اماکن و تأسیسات کشور که با اصلاحاتی در جلسه مورخ نوزدهم مردادماه هزار و سیصد و نود و سه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۳۹۳/۰۵ / ۲۹ شورای نگهبان مورد بحثو بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

نظر شورای نگهبان درباره طرح امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور

همچنین طرح امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران مصوب جلسه مورخ بیست و یکم مرداد ماه هزار و سیصد و نود و سه مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۳۹۳/۰۵ / ۲۹ شورای نگهبان مورد بحثو بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱ - ماده ۱، از آنجا که به افزایش هزینه‌های عمومی می‌انجامد و طریق پیش‌بینی شده، در آن تأمین کننده بار مالی بوجود آمده نمی‌باشد، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد.

۲ - در ماده ۳، عبارت «جهت اجرا موارد مذکور در ماده ۱» ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام، در خصوص این ماده و ماده ۲ اظهارنظر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز