خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت‌و گو با ایلنا:

حرکات برخی از نمایندگان در پایان استیضاح در شأن مجلس نبود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۴۷

عدم شرکت رییس جمهور در جلسه استیضاح یک پیام و اعتراض در ناحق بودن استضاح وزیر بود / حیای فرجی دانا باعثشد که وی نتواند در جهت افشاگری‌ها عمل کند / عملکرد نمایندگان در جلسه استیضاح ماهیت و هویت آنان را برای مردم مشخص و باعثشد که مردم آگاه‌تر شده و در انتخابات بعدی مجلس هوشمندانه‌تر عمل کنند.

عضو هئیت علمی دانشگاه الزاهرا تفکرات و نظرات طیف تندرو مجلس را خطرناک و مضر به حال کشور دانست و گفت: ‌ حرکات برخی از نمایندگان در پایان استیضاح در شان مجلس نبود.

داریوش قنبری درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره استیضاح وزیر علوم و عدم رای اعتماد مجلس به وی گفت: با توجه به مواضع تندرو‌ها و تاثیری که آن‌ها براکثریت مجلس دارند، از قبل مشخص بود که در این رابطه چه تصمیمی گرفته شده و وزیرعلوم رای نمی‌آورد.

وی ادامه داد: علاوه به بحثتندرو‌ها و وحدت آن‌ها در این مواضع با دیگر اصولگرا‌ها، بحث‌های شخصی و منافع شخصی نیز در ارتباط به افشاگرهای آقای فرجی دانا در بین نمایندگان هم مطرح بود.

قنبری با بیان اینکه در کل این استیضاح چیزی ازشأن دولت و آقای فرجی دانا کم نکرد، تصریح کرد: من خوشبین هستم و معتقدم اتفاقی مثبت و به نفع دولت و مردم بود. مردم به درستی فهمیدن که مشکل اساسی کشور از کجاست و ماهیت و هویت مجلس برای آن‌ها مشخص و باعثشد که مردم آگاه‌تر شده و در انتخابات بعدی مجلس هوشمندانه‌تر عمل کنند.

وی با تاکید براینکه، استیضاح و پرسش حق نمایندگان است، ولی باید از این حق در راستای حقوق ملت و حل مشکلات اساسی آن‌ها استفاده کرد، گفت: زمانی که بخواهیم از حق نمایندگی خود برای تسویه حساب‌های شخصی سو استفاده کنیم این موضوع امر ناپسند و اخلال در روند کشور است.

وی ادامه داد: اگر این وضعیت بین نمایندگان مجلس و دولت ادامه پیدا کند نشان می‌دهد که مجلس نتوانسته در جهت اهداف اساسی خود عمل کند.

قنبری درباره تاثیر این استیضاح در روند کار دولت گفت: هرچند آقای روحانی مصصم در شعارهای خود هستند و در پیشبرد حق مردم با کسی تعارف ندارند، اما انتظار مردم این است که دولت به صلابت درجهت اهداف خود حرکت و تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرد و در راستای ماهیت رای آن‌ها عمل کند.

قنبری در پاسخ به این سوال که عملکرد وزیر و فراکسیون‌های مختلف را در روز استیضاح چطور ارزیابی می‌کنید، بیان داشت: حیای فرجی دانا باعثشد که وی نتواند در جهت افشاگری‌ها عمل کند ولی فراکسیون‌ها از جمله رهروان ولایت ضعیف عمل کردند و این یک زنگ خطری جدی است.

قنبری در باره عدم حضور رئیس جمهور در مراسم استیضاح نیز گفت: حتما رییس جمهور می‌دانستند که از قبل چه تصمیم‌هایی گرفته شده و چه خوب که شرکت نکردند. عدم شرکت یک پیام و اعتراض در ناحق بودن استضاح وزیر و نپرداختن به اینگونه مسائل حاشیه‌ای بود.

این استاد علوم سیاسی تاکیدکرد: این رفتن و آمدن‌ها تاثیری در اهداف و سیاست دولت نخواهد داشت و آنچه در حوزه عملکرد وزارت علوم مشاهده می‌شود تداوم احساس تعهد نسبت به رأی مردم است.

وی درباره وزیر بعدی علوم و روند کاری وی نیز خاطرنشان کرد: هرکس در این جایگاه قرار بگیرد باید روند کاری فرجی دانا را ادامه دهد. به نظرم آقای نجفی مدیر خوب و توانمند است و می‌تواند در راستای اهداف دولت روحانی بسیار مناسب عمل کند.

قنبری حرکات برخی از نمایندگان در پایان استیضاح وزیر علوم را کودکانه خواند و گفت: این نوع حرکات و اقدامات که از اندیشه آن‌ها نشات می‌گیرد به کرات از این نمایندگان مشاهده شده و در شأن و جایگاه نمایندگی مجلس نیست.

استاد علوم سیاسی دانشگاه الزهرا در پایان با بابیان اینکه، برخی از وزرا از مجلس ترس دارند و در مجموعه آن ها هنوز تفکرات و نگاه گذشته حاکم است، تصریح کرد: همه وزارتخانه‌ها و وزرا باید به دور از محافظه کاری، همراهی خوبی با اهداف و سیاست‌های دولت داشته باشند و در راستای هویت رای و خواسته مردم عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز