خبرگزاری کار ایران

اراضی زیرکشت کلزا در تبریز به یک هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۴۴

در بحثکم آبی بالطبع حمایت دولت از محصولات استراتژیک مثل گندم و کلزا می‌تواند موجبات آرامش خاطرکشاورزان را فراهم کند و ترویج و آموزش کشاورزان جهت توسعه کشت کلزا را ضروری است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از برنامه ریزی برای توسعه اراضی زیرکشت کلزا به یک هزار و ۲۰۰ هکتاردراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رخ افروز در جلسه توجیهی و برنامه ریزی ترویج و توسعه کشت کلزا سخن می‌گفت، افزود: شهرستان تبریز درسال زراعی گذشته، ۶۵۰ هکتار اراضی زیرکشت کلزا داشته است.

وی با تبیین سیاست‌های کشاورزی جاری در مورد اهمیت کشت کلزا خاطرنشان کرد: در بحثکم آبی بالطبع حمایت دولت از محصولات استراتژیک مثل گندم و کلزا می‌تواند موجبات آرامش خاطرکشاورزان را فراهم کند و ترویج و آموزش کشاورزان جهت توسعه کشت کلزا را ضروری است.

برپایه این گزارش در ادامه این جلسه، پیرامون جزئیات مسائل زراعی کلزا، نحوه نظارت کلینیک‌ها و نحوه اجرای کلاس‌های ترویجی توسط شرکت‌های خدمات فنی ومشاوره‌ای و مسائل آفات وامراض علی الخصوص آفت شب پره پشت الماسی کلم، آفتی که امسال برای اولین بارمزارع کلزا را آلوده نموده وباعثخسارت شد و راه‌های مبارزه با آن بحثو تبادل نظر صورت گرفت.

در خاتمه در رابطه بارعایت تاریخ کشت دقیق کلزا(۱۵ شهریور ۱۵ مهر) و تراکم و عمق کاشت مناسب و «جیپیاس» زنی مزارع توسط کار‌شناسان ناظر کلزا ونظارت دقیق کلینیک‌ها بر آفات وامراض و اجرای کلاس‌های آموزشی ترویجی در موضوعات مربوطه و آمادگی مدیریت از نظرتوزیع به موقع بذر و کود برنامه ریزی لازم انجام یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز