خبرگزاری کار ایران

۱۹۴ طرح تحقیقاتی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۴۲

این طرح‌ها در زمینه‌های غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و علوفه با هدف شناسایی، اصلاح، افزایش محصول و معرفی ارقام جدید در ۱۲ منطقه آب و هوایی استان‌های دیم خیز کشور اجرا شده است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه گفت: در سال جاری ۱۹۴ طرح تحقیقاتی در مناطق مختلف دیم کشور توسط کار‌شناسان این موسسه اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالعلی غفاری در گفتگو با خبرنگاران افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های غلات(گندم و جو)، حبوبات(نخود، عدس)، دانه‌های روغنی(کلزا، آفتابگردان و گلرنگ) و علوفه با هدف شناسایی، اصلاح، افزایش محصول و معرفی ارقام جدید در ۱۲ منطقه آب و هوایی استان‌های دیم خیز کشور اجرا شده است.

وی ادامه داد: این موسسه در دو دهه گذشته در بخش حبوبات، چهار رقم نخود با نام‌های هاشم، آرمان، آزاد و سارال و سه رقم عدس با نام‌های گچساران، کیمیا و پیله سوار معرفی کرده است.

غفاری با بیان اینکه امسال این موسسه سه رقم جدید غلات نام گذاری و معرفی کرده است اظهار داشت: گندم نان باران، قابوس و جو انصار از جمله ارقام معرفی شده است.

وی گفت: در طول ۲۲ سال فعالیت این موسسه تاکنون ۳۶ رقم جدید محصولات دیم شامل ۱۷ رقم گندم، هفت رقم جو، سه رقم گلرنگ، دو رقم ماشک علوفه‌ای، چهار رقم نخود و سه رقم عدس به کشاورزان کشور و همچنین کشورهای همجوار معرفی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز