خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر همدان:

مشکلات پیرامونی فرصت رفع مشکلات کارگران را به دولت نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۳۴

«بعد از گذشت یکسال از استقرار دولت یازدهم به دلیل مشکلات پیرامونی دولت، هنوز تغییری در شرایط رکودی بازار کار واحد‌های صنعتی استان همدان مشاهده نمی‌شود.»

دبیر خانه کارگر همدان از رکود بازار کار واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد گفت: رکود اقتصادی امنیت شغلی کارگران را تحت‌ تاثیر قرار داده و نگرانی آنان را دو چندان کرده است.

«چنگیز اصلانی» در این زمینه به ایلنا گفت: بعد از گذشت یکسال از استقرار دولت یازدهم به دلیل مشکلات پیرامونی دولت، هنوز تغییری در شرایط رکودی بازار کار واحد‌های صنعتی استان همدان مشاهده نمی‌شود.

او با بیان اینکه جامعه کارگری با مشکلاتی همچون دشواری گذران زندگی به دلیل تورم و نداشتن امنیت شغلی و بیمه به دلیل رکود بازار مواجه‌اند در ادامه اظهار داشت: در شرایط فعلی که بحران اقتصادی بسیاری از واحد‌های تولیدی را با مشکل روبرو کرده، امنیت شغلی بسیاری از نیروی‌های فعال در این عرصه تهدید شده است.

او گفت: کوچک‌ترین حرکت و رویداد سیاسی، اجتماعی اقتصادی و حتی فرهنگی در کشور، امنیت شغلی کارگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنان نگران تر از هر قشر دیگر در جامعه منتظر عواقب این تغییرات بر زندگی و کار خود هستند.

این فعال کارگری با بیان اینکه اضطراب ناشی از تحولات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور نباید بر زندگی کارگران تاثیر گذار باشد افزود: تعدیل، اخراج و تاخیر در پرداخت حقوق کارگران اقدام اولیه کارفرمایان در برخورد با مشکلات اقتصادی و مالی در کارخانه‌ها است.

دبیر خانه کارگر همدان در ادامه تعداد کارگران شاغل دراستان همدان را ۲۳۸ هزار نفر ذکر کرد و گفت: کارگران بویژه کارگران استان همدان از آینده شغلی خود به سبب نداشتن امنیت شغلی و وجود قرار دادهای سفید امضاء و کوتاه مدت بی‌خبرند و به همین دلیل در برنامه‌‌ریزی برای زندگی خود دچار تردید هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز