خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

با استراتژی مناسب می‌توان به بازار برق وارد شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۲۱

کارگروه خریداران بازار برق کشور در تبریز تشکیل جلسه داد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریزگفت: ورود به بازار برق نیاز به یک استراتژی مناسب دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین روشن میلانی که در جلسه کارگروه خریداران بازار برق کشور در تبریز سخن می‌گفت، افزود: شرکت‌های توزیع برق به عنوان بازیگران اصلی، در حال ورود به بورس انرژی هستند.

وی کشف راهکارهای کاهش هزینه‌های تحمیلی از بیرون سیستم توزیع را ضروری خواند و گفت: در زمینه بورس انرژی شرکت‌های توزیع با مشکلاتی همچون حسابرسی‌های مالی و مسائل مالیاتی مواجه هستند که باید این مسائل به نحو مقتضی مرتفع شود.

وی افزود: در دهه اخیر مسیر حرکت قیمت گذاری‌های در بورس انرژی از شرکت‌های تولید به سمت شرکت‌های توزیع در حال حرکت است و حضور شرکت‌های توزیع به خصوص در یکماه اخیر در بورس انرژی بیشتر شده است.

روشن میلانی در ادامه تصریح کرد: فعالیت‌های بازار برق شامل پیش بینی نیاز مصرف، حضور در بورس انرژی، جلب مشارکت همکاری تولید پراکنده و همکاری جهت کاهش پیک بار است.

وی عقد قرارداد با ۱۵ شرکت را از جمله فعالیت‌های بازار برق شرکت توزیع نیروی برق تبریز در سال ۹۲برشمرد و تصریح کرد: از ظرفیت مولدهای این شرکت‌ها با ظرفیت اسمی ۲۳ مگاوات در سه ماهه خرداد تا شهریور به صورت خود تامین استفاده شده که منجر به تولید ۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۶۰۰ کیلو وات ساعت انرژی شده است.

روشن میلانی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در راستای مولدهای مقیاس کوچک افزود: صدور و ابطال معرفی نامه و موافقتنامه برای ۳۰ واحد به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات، احداثیک نیروگاه به ظرفیت ۲ مگاوات در مرحله راه اندازی آزمایشی، صدور و تمدید پروانه احداثبه ظرفیت ۱۴ و نیم مگاوات برای پنج واحد، صدور موافقتنامه احداثبرای دو واحد به ظرفیت ۱۰ مگاوات و عقد قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی جهت تهیه نرم افزار تعیین ساختگاه‌های مناسب نصب مولد مقیاس کوچک از جمله فعالیت‌های انجام یافته در زمینه مولد‌های مقیاس کوچک است.

شرکت توزیع نیروی برق تبریز با دارا بودن ۸۵۰ هزار مشترک وظیفه برق رسانی یه شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر را برعهده دارد و ۳۶ درصد مصرف انرژی در حوزه خدمت رسانی این شرکت به بخش خانگی، ۳۰ درصد به بخش صنعتی، ۱۱ درصد به بخش عمومی و ۲۳ درصد به سایر تعرفه‌ها اختصاص دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز