خبرگزاری کار ایران

به همت شرکت شهرک‌های صنعتی همدان؛

افتتاح پنج پروژه در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۰۰

در هفته دولت پنج پروژه بزرگ به ارزش ۱۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

کیوان گردان گفت: این پروژه‌ها شامل افتتاح تصفیه خانه شهرک غذایی بهار و شهرک صنعتی ملایر یک، پایان اجرای آسفالت معابر و راه دسترسی شهرک صنعتی غذایی بهار است.

به گزارش ایلنا از همدان، وی گفت: یکی از اهداف مهم شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان حمایت از واحد‌های تولیدی برای افزایش ظرفیت تولید است.

وی از افتتاح فاز نخست شهرک فناوری در همدان خبر داد و گفت: در هفته دولت علاوه بر بهره برداری از فاز نخست شهرک فناوری، به صورت همزمان عملیات اجرایی فاز دوم این شهرک نیز آغاز می‌شود که البته تنها مجوز راه اندازی هفت شهرک فناوری در کشور داده شده که چهارمین شهرک فناوری توسط همدان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات واحد‌های تولیدی و صنایع کوچک تامین سرمایه در گردش است، افزود: حمایت از واحد‌های تولیدی و اعطای تسهیلات به آن‌ها و همچنین ظرفیت سازی برای روشن شدن واحد‌های تولیدی خاموش از جمله اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان ادامه داد: بعد از سرمایه در گردش یکی دیگر از مشکلات واحد‌های تولیدی تامین بازار است که در این راستا نیز اقداماتی انجام شده است.

گردان در ادامه سخنانش ابراز داشت: برای کمک به توسعه بازار و ایجاد بازار فروش برای واحد‌های تولیدی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی و هزینه این شرکت واحد‌های تولیدی استان همدان در چندین نمایشگاه در خارج از کشور شرکت کردند.

وی ابراز داشت: شرکت در نمایشگاه مالزی، اربیل عراق دو بار متوالی، نمایشگاه دبی و نمایشگاه دکوراسیون در کردستان از جمله برنامه‌های شرکت برای ایجاد بازار برای واحد‌های تولیدی استان همدان بوده است.

گردان گفت: شرکت شهر ک‌های صنعتی استان همدان از لحاظ تعداد سیستم تصفیه فاضلاب رتبه چهارم را کسب کرده است، عنوان داشت: احداثتصفیه خانه برای ناحیه صنعتی سامن از دغدغه‌های محیط زیستی استان بود که خوشبختانه عملیات اجرایی احداثسیستم تصفیه خانه سامن آغاز شده و تاکنون ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: خیلی از سخت گیری‌های محیط زیستی برای پروژه‌های صنعتی استان همدان تبعاتی را داشته است و در حالیکه رتبه چهار را در داشتن سیستم تصفیه دارا هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در مورد پسآب‌های کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی نیز گفت: پسآب‌ها به سه دسته عادی، ویژه و صنعتی تقسیم بندی می‌شوند که باید بیان داشت که پسماند صنعتی به تعریف قانونی وجود ندارد و همه پسآب‌ها در شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی استان همدان عادی است.

گردان در این مورد گفت: چرا باید به چند کارخانه که پس آب عادی دارند ایراد زیست محیطی گرفته شود درحالیکه پس آب صنعتی مربوط به پالایشگاه‌ها و واحد‌های تولیدی اوره و آمونیاک است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه قفل‌های دراز مدت در استان همدان باز شده است، افزود: انتقال پسآب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه و شهرک صنعتی ویان از جمله اقدامات مثبت بوده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در مورد شهرک صنعتی ویان نیز بیان داشت: شهرک صنعتی ویان از یک رنج ۲۰ ساله رهایی یافته و در حال حاضر اقدامات بهسازی در این شهرک انجام شده و به زودی به سیما و منظر مناسب دست می‌یابد.

وی ابراز داشت: در استان همدان ۲۸ ناحیه و شهرک صنعتی مصوب داریم که تعداد ۲۰ ناحیه و شهرک اجرایی شده است و در صدد هستیم حدود سه ناحیه و شهرک از جمله شهرک صنعتی بوعلی۲ و ناحیه صنعتی فامنین را نیز جذب کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۵ خوشه صنعتی مصوب در استان همدان وجود دارد، افزود: تا کنون سه خوشه صنعتی شامل لاستیک رزن، مبل و منبت ملایر و سفال لالجین کارشان به پایان رسیده است.
گردان در مورد روستای کرد آباد کبودرآهنگ نیز گفت: این روستا نیز جزو خوشه‌های صنعتی قرار و پتانسیل بالایی در خوشه صنعتی دارد و یک عامل توسعه خوشه در آنجا مستقر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز