خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

مبارزه با اعتیاد در دانشگاه‌ها و محیط‌های کار با جدیت دنبال شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۹۴

با توجه به پتانسیل بالای استان در زمینه صنعت، ‌شیوع اعتیاد در محیط های صنعتی بسیار خطرناک است.

استاندار اصفهان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با موضوع رفع اعتیاد در محیط‌های صنعتی برگزار شد، ‌ در خصوص مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها در استانی که به تدین، هنر، خرد، ‌ ولایتمداری و بلوغ سیاسی شهرت دارد، ‌ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور با اشاره به اینکه اعتیاد این بلای خانمان سوز در حکم جرقه‌ای است که شعله ور شدن آن بسیار خطرناک است، افزود: به دلیل تکلیف قانونی و شرعی، ‌برخورد با مسئله مواد مخدر را یک کار مهم، اساسی و جدی تلقی می‌نماییم.

وی اظهار داشت: باید مبارزه با اعتیاد با جدیت تمام خصوصا در دانشگاه‌ها و محیط‌های کار دنبال شود.

زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان با حدود ۲۵۰ هزار کارگر صنعتی‌ترین استان کشور است، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بالای استان در زمینه صنعت، ‌شیوع اعتیاد در محیط‌های صنعتی بسیار خطرناک است.

وی برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران ۸ هزار واحد صنعتی استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تشکل‌های کارگری و خانواده آنان و همچنین شروع آموزش در کارخانجات را در راستای جلوگیری از شیوع مصرف مواد مخدر در مراکز صنعتی مؤثر دانست.

زرگرپور شروع یک برنامه جامع آموزشی و هدفمند و همچنین برگزاری جلسات مشخص برای اقشار مختلف کارگران و مدیران را ضروری دانست.

وی با تأکید بر اینکه باید قوانین کاری در ارتباط با یک معتاد کاملا مشخص باشد، خواستار هماهنگی اداره کار، صنایع و شهرک‌های صنعتی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جهت پیاده سازی برنامه‌هایی در این زمینه شد.

زرگرپور خاطر نشان کرد: با توجه به دلایل ارائه شده در خصوص شیوع اعتیاد در محیط کار، باید دسترسی به مواد در چنین محیط‌هایی مشکل‌تر شود.

وی تاکید کرد: سیاست دولت تدبیر و امید اجتماعی نمودن مقابله با اعتیاد و پیشگیری ازآن است که باید در این خصوص سازمان‌های مردم نهاد نقش آفرینی بیشتر و فعالیت مدون تری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز