خبرگزاری کار ایران

مشاور رییس جمهوری:

نرخ تورم از عدد هدف گذاری هم کمتر می‌شود / بسته موج خوبی ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۵۴

تا حالا مانند مریضی بودیم که خود درمانی می‌کردیم و اکنون و در این دوره به دلیل این شرایط خاص و تحریم‌ها حساسیت مسئله بیشتر است و باید هر آنچه را به تحریم مربوط نمی‌شود برطرف کنیم.

مشاور اقتصادی رییس جمهوری گفت: نرخ تورم تا پایان امسال از ۲۵ درصد هدف گذاری شده هم کمتر می‌شود و محاسبات ما نشان می‌دهد بطور حتم به زیر ۲۰ درصد می‌رسد.

به گزارش ایلنا، مسعود نیلی گفت: دستاورد دولت در یکسال گذشته در زمینه تورم قابل توجه بوده و اکنون بنابر این است که نرخ تورم به میزان قابل توجهی تا پایان سال کمتر از ۲۵ درصدی باشد که هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به تورم بیش از ۴۰ درصدی طی سال گذشته تصریح کرد: این رشد منفی را در دوران جنگ هم به این میزان نداشتیم هرچند در دوره‌های گذشته مشکل رکود و رکود تورمی را تجربه کردیم.

نیلی گفت: بسته خروج غیر تورمی از رکود در دو بخش تحلیلی و سیاست گذاری منتشر شده و دارای چهار فصل شامل سیاست‌های اقتصاد کلان، بهبود فضای کسب و کار، تامین مالی و محرک‌های خروج از رکود است.

وی به جمع بندی سیاست گذاری‌های انجام شده در طول دوره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید نقاط ضعف را شناسایی و از تکرار آن جلوگیری کرد.

مشاور اقتصادی رییس جمهوری با تشریح سیاستهای دولت برای تدوین برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: گزارشی که در دولت تهیه شده و مبنای سیاست گذاری اقتصادی کشور تا پایان سال ۱۳۹۴ است از نظر اجرایی دارای دو بخش ملی و استانی است.

نیلی با اشاره به اینکه کمتر کشوری به اندازه ما اسناد سیاست گذاری دارد، افزود: با توجه به شرایط خاصی که در آن به سر می‌بریم باید همت عمومی داشته باشیم و ثابت کنیم مسوولیت پذیری در دولت و حساسیت‌های بخش خصوصی به بلوغی رسیده که پیچیدگی شرایط موجود را درک می‌کند و واقف به این است که اگر روزمره حرکت کنیم چه پیامدهایی خواهد داشت.

وی گفت: شاید این موضوع، نقطه تمایز این سند با سایر اسناد باشد و به همین دلیل نیز نوع نگارش و نحوه تهیه آن متفاوت است.

مشاور اقتصادی رییس جمهوری تاکید کرد: این بسته موج خوبی در کشور ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: همه مدیران وقتی در شرایط تحلیل و در مواجهه با افکار عمومی قرار می‌گیرند، باید تحلیلی منسجم و مبتنی بر آنچه که دولت دنبال می‌کند ارایه دهند.

وی گفت: رکودی که در دوره اخیر داشتیم یعنی در این دوره که ۹ فصل است اقتصاد ما را کوچک‌تر کرده و مردم از اشتغال محروم مانده‌اند.

نیلی ادامه داد: وقتی به گذشته برمی گردیم می‌بینیم دوره‌هایی که همین حالت در اقتصاد ما اتفاق افتاده کم نبوده است البته عمق این مقدار را همراه با تورم بالا اصلا نداشته‌ایم حتی در دوره جنگ آن را تجربه نکرده بودیم.

وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته هیچ دولتی نیامده است گزارشی تهیه کند و بگوید می‌خواهیم از رکود خارج شویم، اظهارداشت: تا حالا مانند مریضی بودیم که خود درمانی می‌کردیم و اکنون و در این دوره به دلیل این شرایط خاص و تحریم‌ها حساسیت مسئله بیشتر است و باید هر آنچه را به تحریم مربوط نمی‌شود برطرف کنیم.

مشاور رییس جمهوری افزود: باید اجرای بسته خروج غیر تورمی از رکود را در بخش ملی و استانی دنبال کرد به طوری که سیاست‌های بانک مرکزی و سیاست‌های خاص مالی که در تنظیم بودجه سالانه باید مدنظر قرار گیرد جزو سیاست‌های ملی بوده و بخشی از این بسته هم به استان‌ها مربوط است و با هم افزایی این دو نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز