خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل مپنا در گفت وگو با ایلنا:

وضعیت مپنا در بورس خوب است / قرارداد برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۲۳۷

مپنا بنگاهی است که ۴۰ هزار مگاوت نیروگاه در کشور ساخته و در سال ۵ میلیون یورو ترنور مالی دارد اما وزارت نفت اولویت خود را میادین مشترک قرار داده و فعلا توسعه میدان " توسعه فروز B " در دستور کار نیست.

مدیر عامل " مپنا " گفت: مپنا برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق با وزارت نیرو قرارداد دارد و ۵ هزار مگاوت نیز در سطح داخلی وخارجی در دست مذاکره دارد.

عباس علی آبادی، مدیرعامل مپنا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت مپنا در بورس و تاثیر آن در جابجایی شاخص‌ها، گفت: در حال حاضر شاخص‌های بازار سرمایه وابسته به شاخص‌های علمی نیست و عوامل دیگری شاخص را جابجا می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر بورس بازان و سفته بازان را کنار بگذاریم امروز مپنا با توجه به حجم وسیع فعالیت‌ها در پایداری کامل است و سود خواهد داشت.

علی آبادی در خصوص برنامه مپنا برای توسعه برق نیز تصریح کرد: ما در حال حاضر برای تولید ۱۰ هزار مگاوات با وزارت نیرو قرارداد داریم و ۵ هزار مگاوات نیز در سطح داخلی وخارجی در دست مذاکره داریم.

وی همچنین در خصوص میزان مطالبات مپنا از وزارت نیرو نیز خاطرنشان کرد: مپنا به صورت ماهیانه ۲۰۰ میلیارد تومان برق به وزارت خانه می‌فروشد که اگر به موقع پرداخت شود ما نیز طلب کار نمی‌شویم.

مدیرعامل مپنا در ادامه با انتقاد از معلق ماندن وضعیت توسعه میدان فروز B تصریح کرد: برای توسعه این میدان ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده، جکاپ خریداری شده که حداقل به مدت ۹ ماه است که در خلیج فارس متوقف شده است.

وی با بیان اینکه ما تابع سیاست‌های وزارت نفت هستیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون یورو در بانک دپو شده، تامین سرمایه شده، تجهیزات تهیه، مهندسی فید تهیه و منتظریم که سیاست گذاری‌ها انجام شود.

علی آبادی توضیح داد: زنجیره عملیات " توسعه فروز B " کامل بوده به طوری که ۲ سال مذاکره کامل با وزارت نفت داشته‌ایم و سندی داریم که در آن ریسک و پاداش پیش بینی شده بود.

وی گفت: در این میدان ۶ هزار مگاوات نیروگاه برای صادرات پیش بینی شده و زنجیره کامل بود و وزارت نفت برای تحقق آن هیچ ریسکی را متحمل نمی‌شد زیرا پیمانکار کار را بعهده گرفته بود.

مدیر عامل مپنا افزود: این مجموعه بنگاهی است که ۴۰ هزار مگاوات نیروگاه در کشور ساخته و در سال ۵ میلیون یورو ترنور مالی دارد اما وزارت خانه اولویت خود را میادین مشترک قرار داده و فعلا توسعه این میدان در دستور کار نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز