خبرگزاری کار ایران

قرعه نقش مهمی در مدال‌آوری دارد؛

اوجاقی: دست‌مان را برای رقبا رو نمی‌کنیم / از جریانات پشت‌پرده احتمالی غافل نیستیم

کد خبر : ۱۹۷۱۹۷

تیم ملی در بهترین شرایط به اینچئون اعزام خواهد شد و مطمئنا ملی‌پوشان تیم ایران یکی از مدعیان کسب مدال‌های رنگارنگ در بازی‌های آسیایی امسال خواهند بود.

سرمربی تیم ملی ووشو(ساندا) گفت: در بازی‌های آسیایی اینچئون علاوه بر چین که رقیب همیشگی ماست، تیم کره هم به دنبال کسب مدال‌های خوش‌رنگ خواهد بود.

حسین اوجاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص برنامه‌های آماده‌سازی ملی‌پوشان ساندای کشورمان، اظهار داشت: تاکنون ۷ مرحله اردو را پشت سر گذاشته‌ایم و از روز ۴شنبه مرحله هشتم اردوها نیز آغاز شده است. ملی‌پوشان وضعیت خوبی دارند و تا زمان اعزام به ۱۰۰ درصد آمادگی خواهند رسید.

وی به حضور ووشوکاران تیم‌های روسیه و چین در ایران و برگزاری مسابقات تدارکاتی با ملی‌پوشان کشورمان اشاره کرد و افزود: بعد از سفر تیم ساندای‌چین به ایران، اخیرا هم ووشوکاران چین به کشورمان آمدند. علت این دعوت نیز این بود که چون تا زمان آغاز بازی‌های آسیایی، تورنمنت بین‌المللی مناسبی وجود نداشت، تصمیم گرفته شد تیم‌های مدعی روسیه و چین به ایران بیایند.

سرمربی تیم ملی‌ساندا در مورد اینکه گفته می‌شد ووشوکاران چینی حریفان چندان طرحی نبودند، خاطرنشان کرد: این تیمی که به ایران آمد، از استان " شن‌دونگ " بود که جزو ۳-۴ استان برتر چین است و همواره چند ورزشکار از این استان در تیم ملی ووشوی این کشور حضور دارند. از سوی دیگر، ما نمی‌خواهیم دست‌مان برای حریفان‌ رو شود. به همین دلیل بود که در خلال برگزاری مسابقات بچه‌ها با اعضای تیم چین، اجازه فیلمبرداری به این تیم ندادیم.

وی در ادامه شانس مدال‌آوری ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون را بالا دانست و یاد آور شد: در دوره گذشته بازی‌های آسیایی در گوانگژو، تیم چین به عنوان مهد ووشوی‌جهان، اصلی‌ترین حریف ما بود، اما امسال با توجه به اینکه کره‌جنوبی میزبان بازی‌هاست، برای رسیدن به خوشرنگ‌ترین مدال‌ها تلاش زیادی خواهد کرد. ما حتی از جریانات پشت پرده احتمالی کره‌ای‌ها نیز غافل نیستیم.

اوجاقی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه ووشو ورزشی رکوردی نیست، قرعه نقش زیادی در مدال‌آوری یک ورزشکار ایفا می‌کند. با این حال و علی‌رغم تمامی این مسائل، تیم ملی در بهترین شرایط به اینچئون اعزام خواهد شد و مطمئنا ملی‌پوشان تیم ایران یکی از مدعیان کسب مدال‌های رنگارنگ در بازی‌های آسیایی امسال خواهند بود.

سرمربی تیم ملی ساندا در پایان درباره وضعیت ملی سانداکاران خانم نیز گفت: خواهران منصوریان تجربه حضور در مسابقات جهانی را دارند. با این حال حریفان آنها نیز جهانی هستند، اما آنها از تمامی رقیبان خود بیشتر شایسته کسب مدال‌طلا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز