خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد:

ورود جدی بسیج به عرصه امر به معروف و نهی از منکر در محلات

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۷۳

شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مساجد کشور تشکیل می‌شود تا نسبت به اصلاح منکرات در محله‌ها اقدام کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مساجد کشور تشکیل می‌شود تا نسبت به اصلاح منکرات در محله‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه که در خصوص اقتصاد و فرهنگ در هتل خاتم مشهد برگزار شد با بیان اینکه بسیج در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کرده است اظهار کرد: پیش‌بینی شده است تا در مساجد کشور شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با حضور هیأت امنای مساجد و همچنین معتمدین محلات تشکیل شده و پس از بررسی وضعیت محله‌ نسبت به اصلاح منکرات و امر به معروف اقدام کنند.

وی افزود: در محافل صالحین نسبت به روش‌های امر به معروف و نهی از منکر آموزش‌های لازم به بسیجیان داده شده است تا بدین وسیله امر به معروف و نهی از منکر به وسیله بسیجیان احیا شود.

نقدی ادامه داد: در سواحل شمالی و جنوبی کشور سعی شده است با نصب تمثال شهدا و همچنین برگزاری نمازهای جماعت در جهت اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در این مناطق اقدام شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سبک نرم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج شود ابراز داشت: در صورتی که سبک حاکمیت اقتدار در امر به معروف و نهی از منکر از جامعه حذف و به جای آن سبک نرم در جامعه رایج شود بدون شک مردم به سادگی آن را می‌پذیرند و در جهت گسترش امر به معروف و نهی از منکر گام برخواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آنچه که ولی امر مسلمین جهان در چشم‌انداز آینده کشور مشخص کرده است حرکت به سوی تمدن اسلامی و حاکمیت اسلام بر جهان است.

وی با اشاره به مراحل انقلاب اسلامی ادامه داد: در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی و حاکمیت اسلام بر جهان چند مرحله وجود دارد که نخستین آن تحقق انقلاب و دومین مرحله استقرار نظام اسلامی است.

نقدی از تقویت نظام اسلامی و گسترش حاکمیت اسلام به عنوان مراحل سوم و چهارم رسیدن به تمدن اسلامی یاد کرد و افزود: ما در مرحله اول و دوم رسیدن به تمدن اسلامی قدم‌ها و گام‌های محکمی برداشتیم اما در مرحله سوم و چهارم با کندی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: ما امروز در موضوع اقتصاد و فرهنگ عقب افتادگی‌هایی داریم که سبب ایجاد اختلال در رسیدن به آرمان‌های اسلامیمان شده است.

وی ابراز داشت: آمریکایِی‌ها در عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی ناامید شده‌اند و بر روی تهاجم فرهنگی به صورت ویژه تمرکز کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با طرح این سؤال که آیا تنها واقعیت‌های تهاجم بیرونی می‌تواند موجب اختلال در حرکت نظام به سوی تمدن اسلامی شود ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می‌فرمایند «کم‌کاری‌های برخی از مسئولین نیز در ایجاد اختلال برای رسیدن به تمدن اسلامی مؤثر بوده است» پس لذا قطعاً تا جایی که بستر مناسب وجود نداشته باشد دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین شکست اسرائیل در غزه را یک اعجاز الهی دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا با یک خلأ ایدئولوژیک مواجه است و به دنبال راهی است که بتواند به وسیله آن از این خلأ ایدئولوژیک فرار کند.

وی ادامه داد: اینکه نمی‌توان به خوبی به سوی تحقق تمدن اسلامی حرکت کرد به دو دلیل هجمه‌های دشمن و همچنین بسترهایی است که ما خودمان برای دشمنان فراهم کرده‌ایم.

سردار نقدی با انتقاد از نظام آموزشی حاکم بر مدارس ابراز کرد: نظام آموزشی ما تاکنون بر مبنای توحید شکل نگرفته است و حتی اساتید فراوانی هستند که در کلاس‌های درس خود حکم قرآنی قصاص را نفی می‌کنند و اینگونه حقوقدان‌هایی تربیت می‌شوند که قصاص را یک حکم غیرانسانی می‌دانند.


وی تأکید کرد: نقش حوزه‌های علمیه در نظام تربیتی کشور باید پررنگ‌تر شود و امروز ۳۰ هزار مسجد بدون امام جماعت هستند که می‌شود با صرف بخشی از اعتباراتی که امروز برای آموزش دادن علوم انسانی به جوانان می‌شود در تربیت روحانی، بدون شک هم خلأ امام جماعت مساجد کشور برطرف شود و هم بخش عمده‌ای از مشکلات امروز کشور حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز