خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

باید محیطی فراهم شود تا کارگر از کاری که می کند لذت ببرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۴۹

اگر فرهنگ کار در جامعه به این شکل معنا شود آن وقت مقام کارگر جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و از سِمت‌های مسئولین زیبا‌تر شده و همه به دنبال آن هستند تا به مقام کارگر برسند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید محیطی فراهم شود تا کارگر از کاری که می‌کند لذت ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله دکترهاشم هاشم‌زاده هریسی درحاشیه بازدید از قسمت‌های مختلف شرکت ایران خودروی تبریز درجمع کارگران این شرکت بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه تأکید کرد و گفت: شرایطی باید ایجاد شود که کاری که کارگر انجام می‌دهد با قرب الهی بوده و به گونه‌ای باشد که او را به خدا نزدیک کند در این صورت کار هیچ کس را پیر نمی‌کند و کار برای او یک عشق است و کارگر در آن صورت برای اضافه کاری هم رغبت ویژه‌ای دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین مبین اسلام به کار و کارگری نه تنها به عنوان ابزاری برای کسب روزی حلال نگاه دارد به کارگری به لحاظ موضوعیت نیز ارزش خاصی قائل است و آن را مقدس می‌شمارد، افزود: اگر فرهنگ کار در جامعه به این شکل معنا شود آن وقت مقام کارگر جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و از سِمت‌های مسئولین زیبا‌تر شده و همه به دنبال آن هستند تا به مقام کارگر برسند.

آیت الله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه هر کار مفیدی که به حال و رفع نیازمندی‌های جامعه و برای خدا باشد گرچه حتی خوردن هم باشد عبادت است گفت: شرط عبادت تقرب به خداست و اگر به دنبال کار خیر نباشیم همانند سیب کرم خورده هستیم و باید در نظر داشته باشیم مفهوم وسیعی از مصادیق عبادت وجود دارد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر درخانه‌ای و هر محیط اجتماعی دیگر همچون یک محیط کارگری محبت و تواضع حکمفرما باشد همه کار‌ها با موفقیت به سرانجام خواهد رسید، افزود: یک روایتی از پیغمبر اکرم است اگر این روایت حکمفرما باشد دنیا بهشت می‌شود پیغمبر اکرم می‌فرماید: «وقروا کبارکم وارحموا صغارکم» یعنی همه ما باید در برابر بزرگ‌تر‌ها متواضع باشیم و به آن‌ها احترام قائل شویم و همه ما باید در مقابل کوچکتر‌ها تلطّف، مهربانی داشته و به آن‌ها ترحم و تفقد نماییم همین جمله پیغمبر اکرم که دو فضیلت است اگر در خانه‌ای حکمفرما شد در این خانه اختلاف نیست در این خانه ناخوشی نگرانی غم و غصه نیست.

وی با اشاره به روایتی از امیرمومنان علی(ع) که می‌فرمایند «افشوا السلام واطیبوالکلام ولاتَبغَضو ولا تُبغضوا» افزود: این بدین معنی است که جهت اعلان سلام و سلامت و تبدیل کینه‌ها و خصومت‌ها به خیرخواهی ومحبت باصدای بلند به یکدیگر سلام دهید و با یکدیگر زیبا و نیکو و با محبت و حرمت سخن بگویید به کسی غضب نکنید و کسی را خشمگین نسازید.

آیت الله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه این سنت و روش اجتماعی در جامعه مسلمین مخصوصاً در محیط کاری که ساعات زیادی را در جوار هم هستند، بایدجریان پیدا کند، افزود: این مطلب بایستی فرهنگ و نهادینه شده تا جامعه مخصوصاً محیط کاری را به عرصه همکاری، همیاری و تعاون مبدل سازد.

وی با بیان اینکه رحمت و محبت بستر انسجام ملی، اقتدار ملی و آرامش روحی در جامعه است و اگر در جامعه‌ای وجود داشته باشد در آنجامعه، شخصیت و کرامت انسان‌ها بالا می‌رود افزود: در قرآن کریم، ۵۵۵ بار کلمه رحمت به کار رفته و غر از این۵۵۵ کلمه، کلمه‌های دیگری نیز هستند که اشاره به رحمت دارند و علاوه بر آن در قرآن کریم، ۱۱۴ بار بسم‌الله الرحمن الرحیم به کار رفته که هر کدام نشانه دو رحمت است و در ‌‌نهایت ۲۲۸ بار می‌شود وسر هر سوره و در آغاز هر سوره نیز با رحمت آغاز می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی(ره) جامعه را به دو دسته بهشتی و جهنمی تقسیم کرده‌اند؛ افزود: در جامعه بهشتی قرآن، خصومت و دشمنی وجود ندارد و بهشتیان از محبت و صفا و صمیمیت لذت می‌برند.

وی با بیان اینکه دو نوع سیاست وجود دارد گفت: سیاست الهی و سیاست شیطانی دو نوع از سیاست است و رمز سیاست در اخلاق است و وقتی سیاست توام با اخلاق شد توام با دیانت و معنویت می‌شود وقتی سیاست از اخلاق تهی شد از معنویت نیز تهی شده و به فریب تبدیل می‌شود و تهمت و افترا حاکم می‌شود و در این هنگام است که سیاست شیطانی می‌شود زیرا در سیاست الهی دعوابر سر قدرت نیست.

آیت الله هاشم‌زاده هریسی با بیان با اختلاف و دعوا در کشور به هیچ کجا نخواهیم رسید افزود: همانگونه که قرآن کریم بر آن تأکید داشته باید همانند برادرانی در کنار هم در مقابل دشمن قرار بگیریم و بستری برای کار و تولید و احقاق حقوق کارگران فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز