خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آخرین وضعیت بازار سرمایه؛

بورس دلایل زیادی برای رشد دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۲۹

هم اکنون وضعیت بحرانی بورس را پشت سرگذاشته ایم و به نظر می رسد روند معاملات در بورس به تدریج و با شیب ملایم افزایش پیدا کند.

در حال حاضر بازار سرمایه دلایل زیادی برای رشد دارد اما فعالین بازار چندان به آن توجهی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با نگاهی به میزان بازدهی بورس در۶ ماهه ابتدای سال ۹۲ و شش ماه ابتدای امسال در می یابیم که میزان بازدهی شاخص ها از ۴۹ درصد به منفی ۶ درصد تنزل یافته است. همچنین بازدهی بورس نیز از ۸۷.۱۸ به ۳.۴۱ درصد رسیده است.

بر این اساس از صنایعی که امسال با اقبال خوبی مواجه شدند می توان به محصولات کاغذی، غذایی و کانی غیر فلزی اشاره کرد.

هر چند تغییرات مثبتی در زمینه تعداد خریداران، دفعه معاملات و حجم آنها صورت گرفته است اما ارزش معاملات به منفی ۱۰ درصد رسیده است که به گفته برخی از مسئولان تصمیم گیری پیرامون خوراک مصرفی واحدهای پتروشیمی و عوارض سنگ آهنی ها در مجلس، در اوایل سال ۹۳ بازار سرمایه را دچار التهاب و نوسان کرده است.

در این راستا محمد یوسف امین داور، یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در حال حاضر بازار دلایل زیادی برای رشد دارد اما فعالین بازار چندان به آن توجهی نمی کنند.

وی افزود: از آن جمله می توان به پیگیری روند مثبت مذاکرات، تغییرات در برنامه های صادرات و واردات دولت، ارائه بسته خروج از رکود و معامله سهام برخی از شرکت ها در کف قیمتها اشاره کرد.

امین داور گفت: البته ممکن است فردی که این سهام را خریداری کند تا ۲ ماه ابتدایی هیچ سودی عایدش نشود اما احتمال رشد قیمت ها همچنان وجود دارد.

همچنین شاهین چراغی، عضو هیات مدیره بورس انرژی در این رابطه، افزود: سال ۹۲ سال خاصی برای بورس بود و نمی توان امسال را با سال گذشته مقایسه کرد.

چراغی ادامه داد: هم اکنون وضعیت بحرانی بورس را پشت سرگذاشته ایم و به نظر می رسد روند معاملات در بورس به تدریج و با شیب ملایم افزایش پیدا کند.

عضو هیات مدیره بورس انرژی با بیان اینکه بازار بورس نیز متاثر از تصمیمات دولت است، گفت: مسلما در سال آینده وضعیت بورس بهتر خواهد شد زیرا شرکت ها در ۶ ماهه دوم سعی بر افزایش تولید خواهند داشت و از وضعیت رکود خارج خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: البته این موضوع را نباید فراموش کرد که شرایط خروج از رکود به تدریج صورت می گیرد.

چراغی در مورد صنایع پربازده در شرایط کنونی نیز تصریح کرد: صنایعی که دارای ظرفیت های بلااستفاده هستند مانند صنایع گازی در حال حاضر از اقبال خوبی برخوردارند.

خبرنگار: نداجعفری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز