خبرگزاری کار ایران

موانق استیضاح / ۷ /

بیژن نوباوه: عملکرد رسانه‌ها ما را نگران کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۲۵

دروغ کثیفی به نام بورسیه‌ها را در این گزارشات بجای مطالبات نمایندگان جایگزین کرده‌اند / جریانات تبلیغاتی هماهنگ میان داخل و خارج به این صورت بوده که در داخل عنوان شود و در رسانه‌های خارجی به آن دامن زده شود و مجددا به رسانه‌های داخلی برگردد.

بیژن نوباوه(نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری و یکی از درخواست کنندگان استیضاح وزیر علوم) در ابتدای سخنانش به فیلمی اشاره کرد که براساس گزارش‌های رسانه‌های خارجی ساخته شده بود. در زمان پخش این فیلم؛ رئیس مجلس شورای اسلامی دستور به توقف پخش آن داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوباوه ضمن اعتراض به این مسئله که اصل سخنان او به این فیلم برمی‌گردد؛ اظهار کرد: این فیلم درواقع افشای جریان رسانه‌ای هماهنگ و گسترده ستاد داخلی وزیر علوم و جریانات رسانه‌های خارجی است و به نظر می‌آید هماهنگی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دروغ کثیفی به نام بورسیه‌ها را در این گزارشات بجای مطالبات نمایندگان جایگزین کرده‌اند و دو هدف عمده دارند که یکی از آنها انحراف موضوع استیضاح برای نمایندگانی است که نگران انحراف عملکرد وزارت علوم از انقلاب هستند و دومین هدف آنها؛ ناکارآمد جلوه دادن وضعیت مجلس و نمایندگان است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: مجلس و نمایندگان مردم نگرانند و این نگرانی فراتر از بحثاستیضاح است و به اشکالات عمده در مورد برخی رسانه‌ها برمی‌گردد که متاسفانه کسی به آن اشاره نمی‌کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان افزود: جریانات تبلیغاتی هماهنگ میان داخل و خارج به این صورت بوده که در داخل عنوان شود و در رسانه‌های خارجی به آن دامن زده شود و مجددا به رسانه‌های داخلی برگردد. این موضوع؛ ما را نگران کرده است.

نوباوه ادامه داد: این جریانات رسانه‌ای قصد داشتند مطالبات برحق مردم و نمایندگان را به عنوان مطالبات رانت‌خوارانه و کاسبکارانه عنوان کنند همانطور که آقای وزیر نیز گفت اگر من رانت‌هایی را که مجلسیان می‌خواستند به آنها می‌دادم اکنون این وضعیت پیش نمی‌آمد آقای وزیر آیا شما این مطلب را نگفتید؟

وی افزود: ما نگران وزارت علوم هستیم که باید نیروهای مومنی را تربیت کند درحالیکه تعدادی از این دانشجویان با پول مردم تحصیل می‌کنند و اساتیدی که شما از آنها دفاع می‌کنید همان روز اول دانشگاه به آنها اپلای کردن(پذیرش گرفتن از دانشگاههای خارجی) را آموزش می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به یک مقاله چاپ شده در مجله نیوزویک گفت: در این گزارش با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ایران آنچنان قوی شده‌اند که در کنار دانشگاه استنفورد کمبریج و… قرار گرفته‌اند؛ عنوان می‌شود که بهترین دانشجوهای متخصص در دانشگاه‌های همچون صنعتی شریف آموزش می‌بینند اما دانشگاهی همچون استنفورد را به عنوان مقصد خود تعیین می‌کنند و به آنجا می‌روند.

این عضوجبهه پایداری اظهار کرد: آقای وزیر شما بگویید که در اثر چه اتفاقی ۲۴ درصد از دانشجویان به خارج از کشور رفته‌اند؟ چه جریانی در داخل وجود دارد که این اتفاق می‌افتد؟ در مورد رشد علمی بالای کشور نیز کسی آن را نفی نکرده است. اما آیا این اتفاق در زمان شما بوده؟ آیا در زمان ارسال انسان به فضا صورت گرفته و احمدی روشن‌ها بروز پیدا کرده‌اند؟

نوباوه ادامه داد: ما نگران اساس سیاست حاکم در دانشگاه‌های کشور هستیم. شما اعلام کردید که به تکریم انسانها و آبروی آنها اهمیت می‌دهید آیا اسامی که در رسانه‌ها در مورد بورسیه‌ها منتشر شد؛ آبروی انسانی نبود؟ امروز صحبت مظلومیت فرجی دانا نیست بلکه صحبت مظلومیت نظام اسلامی است که بعد از ۳۵ سال هنوز نمی‌تواند سیاست‌های خود را اعمال کند.

وی اشاره کرد: درمورد نشریات دانشجویی نیز نشریه‌ای با تیراژ چند هزارتایی و به صورت رنگی در خارج از دانشگاه تولید و در دانشگاه توزیع می‌شود همچنین یک نشریه هنجارشکنانه به نام مکثدر دانشگاه فردوسی مشهد منتشر می‌شود که مطلبی با عنوان «فاتحه این سپاه را باید خواند» در آن منتشر شده است آیا اینها نشریات دانشجویی است؟ «کوموله» هم اینگونه نمی‌نویسد آیا این افراد انقلابی‌اند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر ۵۸ درصدی افراد در دانشگاه‌ها اظهار کرد: چند نفر از افرادی که انتصاب کرده‌اید همسو با منافع نظام بوده‌اند؟ در دانشگاه همدان هشت نفر را عوض کرده‌اید که همه از رزمندگان و خانواده شهدا بودند برای چه این تغییرات را انجام داده‌اید؟

نوباوه اشاره کرد: درمورد استعلام‌ها نیز اگر شما به نامه وزارت اطلاعات اشاره می‌کنید پس نامه‌ای که در تاریخ ۶/۱۱ / ۹۲ نوشته شده چیست که می‌گوید ۱۴۷ نفر از متقاضیانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت می‌کردند؛ صلاحیت ورود به دانشگاه را ندارند و سازمان سنجش می‌گوید تنها اسامی ۹۱ نفر به آنها اعلام شده است.

وی گفت: اعلام شده که آقای علی شمس‌الدین در سال ۸۲ با بورسیه غیرقانونی وارد دانشگاه شده درحالیکه یکی از همکاران ایشان به نام آقای سمنانی تاکید می‌کند که ایشان نفر اول کنکور ارشد کشور بوده‌اند. در زمانی که انگلیس رگ امیرکبیر را قطع کرد درواقع شریانهای علمی کشور را برای صد سال قطع کرد. ما نمی‌خواهیم که کشورمان عقب مانده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز