خبرگزاری کار ایران

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

حذف معاینه پزشکی متقاضیان بیمه اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۲۳

با صدور این دستور اداری، تمام متقاضیانی که ماهیت بیمه مورد درخواست آنان جنبه غیراجباری دارد با احراز شرایط از انجام معاینه پزشکی معاف می‌شوند.

سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور دستور اداری به واحدهای اجرایی سراسر کشور انجام معاینه پزشکی متقاضیان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و ادامه بیمه به صورت اختیاری برای بیمه‌شده اصلی و افراد تبعی را حذف کرد.

به گزارش ایلنا از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این دستور اداری در راستای اجرای مصوبه هیات امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و ایجاد وحدت رویه و تسهیل در گسترش پوشش بیمه‌ای صادر شده است.

با صدور این دستور اداری تمام متقاضیانی که ماهیت بیمه مورد درخواست آنان جنبه غیراجباری دارد با احراز شرایط از انجام معاینه پزشکی معاف می‌شوند.

دارا بودن حداقل ۳۶۵ روز سابقه پرداخت حق بیمه قبل از قطع ارتباط بیمه‌ای با تأمین‌اجتماعی و سپری نشدن بیش از ۹ ماه از قطع ارتباط بیمه‌ای شرط معافیت متقاضیان از انجام معاینه پزشکی است.

صاحبان حرف و مشاغل آزاد، متقاضیان بیمه اختیاری و توافقی، کارفرمایان صنفی، کارگران ساختمانی، رانندگان درون شهری، باربران، خادمین مساجد، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی از جمله گروه‌هایی هستند، که صدور این دستور اداری منجر به تسهیل برخورداری آنان از خدمات تأمین‌اجتماعی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز