خبرگزاری کار ایران

ترانه علیدوستی:

کم‌کار نیستم؛ در انتخاب وسواس دارم

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۱۵

اگر بودجه کافی در اختیار داشته باشیم قطعا می‌توانیم سینمایی داشته باشیم که در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

ترانه علیدوستی در جشن منتقدان سینما؛ جایزه مکمل بهترین زن را دریافت کرد اما به واقع مدت‌هاست که در سینما کم‌کار است. خودش می‌گوید: کم کار نیستم، دوستانی که می‌بینید در همه کارها حضور دارند؛ پرکار هستند اما این دلیل نمی‌شود که کسانی که با وسواس بیشتری نقش‌هایشان را انتخاب می‌کنند؛ کم کار باشند.

او ادامه می‌دهد: سعی کرده‌ام نقش‌هایی را ایفا کنم که به بازیگری و کارنامه کاری‌ام چیزی اضافه کند، هرگز فکر نکرده‌ام به هر قیمتی باید در بیلبوردها حضور فعال داشته باشم.

علیدوستی؛ کار کردن در سینما را منوط به فیلمنامه خوب و کارگردان صاحب سبک می‌داند و می‌گوید: وقتی فیلمنامه‌ای به دستم می‌رسد فکر می‌کنم در این فیلمنامه چه چیزی وجود دارد که در فیلمنامه‌های دیگر نیست، یا چه چیزی پرداخت شده است که نمونه آن را تاکنون در سینما نداشته‌ایم و وقتی این سئوال‌ها را فیلمنامه به ذهن من پاسخ داد؛ سراغ کارگردان می‌روم و آن وقت می‌بینم که این کارگردان قبلا چه کارهایی انجام داده است و نگاهش به سینما چگونه است و به طور کلی در سینما چه هدفی را دنبال می‌کند.

او درباره کار با کارگردانان اولی می‌گوید: کار با کارگردانان جوان و کم‌تجربه ریسک بالایی را می‌خواهد اما برخی از دوستان آنقدر باهوش هستند و باسواد که با ایده‌های نابشان نه تنها به بازی بازیگر کمک می‌کنند که حتی می‌توانند به ارزش‌های سینما نیز بیفزایند.

این بازیگر درباره تناسب نقش‌ها با کاراکتر بازیگرها می‌گوید: اصولا وقتی فیلمنامه نوشته می‌شود نویسنده به چند بازیگر در ذهنش فکر می‌کند و براساس میمیک و بازی‌های قبلی که از این بازیگرها دیده که عمدتا شبیه به هم هستند؛ نوشته می‌شود بنابراین بازیگر به سادگی می‌تواند از پس آن برآید.

علیدوستی راجع به وضعیت سینمای امروز می‌گوید: امروز زیاد می‌شنویم که وضع سینما بد است و کیفیت فیلم‌ها پائین، اما من فکر می‌کنم جوانان خوشفکری در سینما مشغول کار هستند که به خوبی از پس کارها برمی‌آیند و سینمای ما را پا به پای دنیا بالا می‌برند.

او ادامه می دهد: اگر بودجه کافی در اختیار داشته باشیم قطعا می‌توانیم سینمایی داشته باشیم که در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

این بازیگر با اشاره به موفقیت‌های اصغر فرهادی در سطح بین‌المللی می‌گوید: همانطور که آقای فرهادی نشان دادند که می‌توان با دغدغه‌های ایرانی؛ فیلمی ساخت که در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد؛ بقیه فیلمسازها هم می‌توانند هم‌گام با کشورهاتی دیگر در سینما حرکت کنند.

علیدوستی در پایان می‌گوید: امیدوارم به زودی بتوانیم سینمایی داشته باشیم که همانطور که به لحاظ مضمون پیشرفت می‌کند بتواند به لحاظ فنی هم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز