خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

بیکاری دلیل اصلی بازگشت معتادان بهبود یافته به اعتیاد است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۹۸

اگر همگی دست به دست هم ندهیم, سرعت رشد اعتیاد استان کردستان را به شرایط خطرناک سوق می‌دهد.

استاندار کردستان دلیل اصلی بازگشت معتادان بهبود یافته به اعتیاد را بیکاری نام برد و گفت: فضای محیطی خانواده، اجتماع و عدم پذیرش و بی‌اعتمادی به این افراد از دیگر دلایل اصلی بازگشت معتادان پاک به اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در جلسه کمیته بررسی بسته‌های حمایتی مسکن و اشتغال معتادان بهبود یافته که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به خانمان سوز بودن اعتیاد به مواد مخدر، از همه مسئولین امر در بحثاشتغال و مسکن خواست در راستای ریشه کنی اعتیاد حمایت‌های خود را ازمعتادان بهبود یافته و پاک بیشتر کنند تا اعتماد به نفس و امید به زندگی در این افراد تقویت شود.

وی تصریح کرد: فرایند حمایت از اشتغال و مسکن معتادان بهبود یافته، صرفاً با پرداخت وام به آن‌ها امکان پذیر نیست، زیرا غالب اوقات از جانب بانک‌ها به این افراد اعتماد نمی‌شود.

زاهدی، حمایت بانک‌ها و دستگاه‌های ذیربط و متولی از سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور کسب وکارمعتادان و تعاونی‌ها و کارآفرینان در این زمینه را مهم‌ترین شیوه‌های ایجاد اشتغال برای این افراد عنوان کرد و افزود: بدون حمایت از کارآفرینان بخش خصوصی اشتغال برای معتادان بهبود یافته یا بوجود نمی‌آید یا اگر بوجود بیاید به سرعت از بین خواهد رفت.

استاندار کردستان، سازمان‌های مردم نهاد و غیر دولتی را از مهم‌ترین بازوهای کشور برای پیشگیری، درمان، بازتوانی و مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و خواستار حمایت بیشتر از آن‌ها برای مراقبت بیشتر از معتادان بهبود یافته شد و گفت: بدون حمایت از سازمان‌های مردم نهاد ریشه کنی اعتیاد ممکن نیست.

زاهدی پذیرش معتادین بهبود یافته را دراجتماع و خانواده بسیار پراهمیت دانست ویادآور شد: عدم مراقبت و پذیرش معتادین بهبود یافته سبب لجاجت آن‌ها با خود و دیگران می‌شود که زمینه‌های بازگشت را افزایش می‌دهد.

وی استان کردستان را در حوزه اعتیاد به مواد مخدر استانی پاک اعلام و خاطرنشان کرد: اگر همگی دست به دست هم ندهیم سرعت رشد اعتیاد استان کردستان را به شرایط خطرناک سوق می‌دهد.

زاهدی در این جلسه دستور تشکیل کارگروه ویژه پیگیری و بررسی حمایت‌های مسکن و اشتغال معتادین بهبود یافته را با عضویت بانک‌ها و سازمان‌های مردم نهاد صادر کرد.

استاندار کردستان در پایان سخنانش همچنین تاکید کرد: ادارات راه و شهرسازی، فنی و حرفه‌ای و کار و رفاه و تامین اجتماعی به مصوبات ابلاغی هیات دولت در بحثحمایت از معتادان بهبود یافته بیشتر توجه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز