خبرگزاری کار ایران

۳۰ کارگر ساخت بیمارستان تامین اجتماعی بیرجند ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۳۱

«۳۰ کارگر قراردادی باقی مانده هنوز نتوانسته‌اند مطالباتشلان را از پیمانکار وصول کنند. / این کارگران در بخشهای انبارداری، دفتر فنی، اجرا، تاسیسات، نگهبان و سرپرستی کارگاه فعال‌اند.»

یکی از کارگران شاغل در شرکت پیمانکاری «اوجستان» مجری ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی تامین اجتماعی بیرجند از تعویق بیش از چهار ماه حقوق ۳۰ کارگر قرار دادی این شرکت خبر داد.

«مجتبی چهکندی» در این زمینه به ایلنا گفت: ۳۰ کارگر ساختمانی دیگر که به صورت روزمزدی در این شرکت کار می‌کردند بیش از ۶۱ میلیون تومان از کارفرما طلب داشتند که اخیرا با پی گیری کارفرمای اصلی این مبلغ به کارگران پرداخت شد. اما ۳۰ کارگر قراردادی باقی مانده هنوز نتوانسته‌اند مطالباتشلان را از پیمانکار وصول کنند.

او ادامه داد: کارگران قراردادی که حقوق چهار ماه گذشته‌شان را دریافت نکرده‌اند در بخشهای انبارداری، دفتر فنی، اجرا، تاسیسات، نگهبان و سرپرستی کارگاه فعال‌اند.

این کارگر با بیان اینکه شرکت اوجستان باید تکلیف ۱۲۵ میلیون تومان از معوقات حقوقی کارگران قرار دادی را مشخص کند گفت: شرکت اوجستان هر ماه به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی از پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر کوتاهی می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از امنیت شغلی همکارانش گفت: شرکت اوجستان در اجرای پروژه بیمارستان تامین اجتماعی بیرجند متعهد نبوده و آن را در موعد مقر به سازمان تامین اجتماعی تحویل نداده است.

آقای چهکندی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کارگران بعد از ۴ ماه بر پولی طبعا نامطلوب است، اظهار داشت: اگر شرکت خانه سازی قصد تغییر پیمانکار را دارد قبل از معرفی پیمانکار جدید باید مطالبات کارگران قراردادی را از کارفرمای سابق دریافت کند.

کارگران قراردادی شکایت کنند
در این رابطه آقای «کارجو» نماینده کارفرما و ناظر شرکت خانه سازی در پروژه ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی تامین اجتماعی ضمن تایید تعویق بیش از ۴ ماه از حقوق ۳۰ کارگر قراردادی شرکت پیمانکاری اوجستان گفت: این کارگران بصورت قراردادی زیر نظر شرکت پیمانکاری در انجام این پروژه همکاری داشته‌اند و وصول مطالباتشان به شرکت خانه سازی مربوط نمی‌شود.

او با بیان اینکه پیش از این شرکت خانه سازی مطالبات معوقه ۳۰ کارگر روز مزدی را از کارفرما وصول کرد افزود: بااین حال وصول مطالبات کارگرانی که با شرکت اوجستان عقد قرارداد دارند وظیفه مراجع قضایی و اداره کار است که این کارگران می‌توانند با طرح شکایت به مطالبات خود برسند.

به گفته وی، شرکت پیمانکاری اوجستان بعد از گذشت دو سال از موعد مقرر هنوز نتوانسته است ساخت بیمارستان ۹۶تخت وخوابی را به اتمام برساند با این حال طبق مقررات این شرکت از ادامه انجام پروژه کنار گذاشته شده و قرار است پیمانکار جدیدی جایگزین شود.

او در خصوص پرداخت صورت وضعیت‌های مالی شرکت اوجستان از سوی شرکت خانه سازی گفت: شرکت خانه سازی همه صورت وضعیت‌های مالی شرکت اوجستان را به موقع پرداخت کرده و حتی تسهیلاتی مازادی را هم به این شرکت داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز