خبرگزاری کار ایران

در سه ماه نخست سال ٢٠١۴

صادرات نفت و گاز الجزایر ٩ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۰۵

افت ٩ درصدی صادرات نفت و گاز الجزایر در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال سبب افت ١٢ درصدی درآمدهای انرژی این کشور شده است.

صادرات نفت و گاز الجزایر در سه ماه نخست امسال در مقایسه با پارسال ٩ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، بانک مرکزی الجزایر اعلام کرد: افت ٩ درصدی صادرات نفت و گاز الجزایر در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال سبب افت ١٢ درصدی درآمدهای انرژی این کشور شده است.

الجزایر که یکی از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) است و یک عرضه کننده بزرگ گاز به اروپا به شمار می رود، برای تامین اعتبار برنامه های توسعه ای و اجتماعی خود به شدت به درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز وابسته است.
تولید نفت و گاز الجزایر از سال ٢٠١٠ به دلیل افت فعالیتهای اکتشافی و فقدان سرمایه گذاری شرکتهای خارجی با رکود روبروست.

شرکتهای خارجی از زمان حمله شبه نظامیان به یک کارخانه گاز الجزایر در سال ٢٠١٣ میلادی، نسبت به ضوابط قراردادهای الجزایر و مسائل امنیتی آن محتاطانه عمل می کنند.

بنا بر اعلام بانک مرکزی الجزایر، صادرات نفت خام الجزایر از ۶١ میلیون بشکه در سه ماه نخست پارسال به ۴٢ میلیون بشکه در سه ماه نخست امسال کاهش یافته است.
صادرات گاز طبیعی الجزایر نیز از ١١ میلیارد مترمکعب در سه ماه نخست پارسال به ٧, ٨ میلیارد مترمکعب در سه ماه نخست امسال کاهش داشته است.

صادرات میعانات گازی الجزایر نیز در سه ماه نخست امسال به ١٠, ۶ میلیون بشکه کاهش یافت، درحالی که این رقم در سه ماه نخست پارسال ١١. ٧ میلیون بشکه بوده است.

صادرات فرآورده های نفتی الجزایر از ٢٠ میلیون بشکه در سه ماه نخست سال ٢٠١٣ به ٣٣, ٩ میلیون بشکه در سه ماه نخست امسال افزایش یافت.
کل ارزش صادرات انرژی الجزایر که حدود ٩٧ درصد از فروش خارجی این کشور را به خود اختصاص داده، نیز در این دوره با ٢, ٠٩ میلیارد دلار کاهش به ١٥. ٥٧ میلیارد دلار رسیده است.

بانک مرکزی الجزایر اعلام کرد: در نتیجه این موضوع، سهم شریکان خارجی نیز در این دوره با ٩٠٠ میلیون دلار کاهش به ١, ٠٢ میلیارد دلار رسیده است.
با این حال مقامهای انرژی الجزایر بارها اعلام کرده اند که مصرف داخلی الجزایر که ٣٨ میلیون نفر جمعیت دارد به سرعت در حال افزایش است و این موضوع باعثتشدید کاهش صادرات می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز