خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت منشور «حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی»

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۸۸

مواردی مانند حقوق بنیادین، امور انضباطی، حقوق آموزشی و پژوهشی و… به عنوان سرفصل‌های حقوق دانشجویی مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که به بررسی منشور " حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی " اختصاص داشت، گزارشی از روند تدوین این منشور توسط یکی از دست اندرکاران تدوین طرح ارائه شد.

در ابتدای این گزارش و در تشریح روند تدوین منشور " حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی " بررسی تطبیقی اسناد مشابه در سایر کشورها به منظور دست‌یابی به یک الگوی مشترک در تدوین این منشور و دسته بندی قوانین و مقررات لازم الاجرا در سایر کشورها، به عنوان گام اول در این مسیر مورد تشریح قرارگرفت.

در ادامه گزارش ارائه شده، مواردی مانند حقوق بنیادین، امور انضباطی، حقوق آموزشی و پژوهشی و… به عنوان سرفصل‌های حقوق دانشجویی مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش با توجه به اسناد بالادستی مانند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله " نقشه جامع علمی کشور "، " نقشه مهندسی فرهنگی "، " سند دانشگاه اسلامی "، " منشور ملی نخبگان " و… حقوق دانشجویی در ساختار حقوقی نظام جمهوری اسلامی تشریح شد.

پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: در نظر گرفتن همه جوانب موضوع حقوق دانشجویی، تعارض نداشتن حقوق دانشجویان با حقوق سایر افراد دخیل در آموزش عالی و از جمله اساتید، تعریف دقیق از لزوم و چرایی تدوین منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی، تدوین سازو کار رسیدگی به نقض حقوق علمی و آموزشی در ساختار حقوقی کشور با توجه به نقشه جامع علمی کشور، حضور موثر نمایندگان دانشجویان در نهادهای تصمیم گیر و یکپارچه شدن تعریف از حقوق دانشجویی در همه نهادهای آموزشی کشور.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز