خبرگزاری کار ایران

موافق استیضاح / ۶ /:

علی‌اصغر زارعی: رقم سه هزار بورسیه غیرقانونی واقعیت نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۷۴

مدیرکل بورس وزارت علوم در نامه‌ای که به من نوشت؛ گفت مصوبات کمیسیون درخصوص تبدیل خارج به داخل از ۲۲نفر، به ۴ نفر و ۲۲۲ نفر به ۳۴ نفر تبدیل شده که در کل مجموع این مسائل به ۱۹۰نفر که کمتر از یک دهم آن مسائل؛ تقلیل یافته است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه عدد سه هزار بورسیه غیرقانونی واقعیت نداشت؛ بیان کرد: اگر تخلفی بوده باید برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی اصغر زارعی در جلسه استیضاح وزیر علوم با بیان اینکه من می‌خواهم فقط درمورد بورسیه‌ها صحبت کنم؛ گفت: یک دفعه آقای صدیقی اعلام کردند که سه هزار بورسیه غیرقانونی در دولت قبل رخ داده است. در کمیسیون آموزش جلسه‌ای در این رابطه برگزار شد و آقای وزیر نیامدند اما آقای صدیقی و مسئولان وزارت علوم دولت قبل حضور یافتند.

وی ادامه داد: در آن جلسه مشخص شد که شورای مرکزی بورس در همه دولت‌های گذشته مصوباتی دارد که باید مدنظر قرار بگیرد. از همان ابتدا معلوم بود که لیست‌های تنظیم شده با عجله تنظیم شده‌اند و در جلسه اول فقط نام و نام خانوادگی بود.

این نماینده موافق استیضاح وزیر علوم اضافه کرد: ما در آن جلسه مطرح کردیم که چرا نام مسئولان را آورده‌اید و آنها گفتند ما نه گفته‌ایم و در جلسه بعدی؛ تعدادی، پرونده‌ی فرزندان مسئولان را آوردند که هیچکدام درست نبود در جلسات بعدی نیز لیست ها را اصلاح کردند و در مجموع مدیرکل بورس وزارت علوم در نامه‌ای که به من نوشت؛ گفت مصوبات کمیسیون درخصوص تبدیل خارج به داخل از ۲۲نفر، به ۴ نفر و ۲۲۲ نفر به ۳۴ نفر تبدیل شده که در کل مجموع این مسائل به ۱۹۰نفر که کمتر از یک دهم آن مسائل؛ تقلیل یافته است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: کسانی هم که در بورس افزایش سن داشته‌اند ۵۰۰ نفر هستند و در بورسیه‌ها ۷۲۹ نفری که با ملاحظات مورد بررسی قرار گرفتند؛ به ۴۳ نفر رسیدند و ۱۱۱۱ نفر مربی هستند که در این بحث‌ها مطرح نیست.

زارعی باتاکید بر اینکه عدد سه هزار بورسیه غیرقانونی واقعیت نداشت؛ بیان کرد: اگر تخلفی بوده باید برخورد شود. چرا در سایت‌ها گفته شد که نمایندگان برای اقوام‌شان بورسیه جور کرده‌اند. درباره من هم گفتند که من برای برادرم بورس تهیه کرده‌ام. این درحالی است که یکی از برادرانم در ابتدای انقلاب شهید شده و دو نفر دیگر هم بازنشسته شده‌اند. چرا باید این فضا ایجاد شود؟ چرا برای برخی از نمایندگان که قبلا بورس شده‌اند و حالا نماینده شده‌اند، فضاسازی می‌کنند؟ این بداخلاقی صورت گرفته و باید با آن برخورد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز