خبرگزاری کار ایران

فعال محیط زیست در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

بی تفاوتی مسئولان پتروشیمی عسلویه نسبت به بحران‌های زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۵۵

نسل برخی از گونه‌های پرندگان و همچنین گونه‌های درختی در منطقه عسلویه منقرض شده است / آلودگی‌های ایجاد شده دراین منطقه سرطان زا هستند.

یک فعال زیست محیطی ضمن تشریح وضعیت نامناسب زیست محیطی منطقه عسلویه گفت: مسئولان شرکت‌های گازی و پتروشیمی این منطقه در تمام این سال‌ها نسبت به هشدار‌ها و نظرات کار‌شناسان محیط زیست بی‌تفاوت بوده‌اند و هیچ اقدامی برای رفع مشکلات محیط زیست عسلویه نمی‌کنند.

«حمید زارعی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت زیست محیطی منطقه عسلویه گفت: از روزی که شرکت‌های گازی در این منطقه شروع به فعالیت کرده‌اند، آلودگی‌ها و مشکلات بسیاری برای این منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: منطقه نایبند که منطقه حفاظت شده محیط زیستی بود، اکنون بسیار آسیب دیده به طوری که نسل برخی از گونه‌های پرندگان و همچنین گونه‌های درختی این منطقه منقرض شده است.

زارعی با اشاره به اینکه کسانی که در عسلویه کار و یا زندگی می‌کنند به دلیل آلودگی، اجازه اهدای خون ندارند، اظهار کرد: کار‌شناسان محیط زیستی تاکید کرده‌اند که کارگران و شاغلین عسلویه باید دو هفته کار کنند و دو هفته از منطقه خارج شوند در حالی که اکنون دوره کاری شاغلین این منطقه معمولا ۲۲ روز کاری و ۷ روز تعطیلی است و یا آنکه ۳۰ یا ۴۰ روز به طور مداوم در این منطقه می‌مانند.

این فعال محیط زیست عنوان کرد: متاسفانه شرکت‌های پتروشیمی به شکل استاندارد کار نمی‌کنند و تاکنون در برابر اعتراضات فعالان زیست محیطی و اداره محیط زیست این منطقه نیز بی‌توجه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در این منطقه مشکل وجود آب شیرین نیز وجود دارد، اظهار کرد: در گذشته چشمه آب شیرینی به نام «شیرینو» در عسلویه وجود داشت که چند سالی است آب شیرینو نیز به سوی شوری رفته است.

زارعی با اشاره به اینکه آلودگی های ایجاد شده در این منطقه سرطان زا هستند، اظهار کرد: ماهی‌های خلیج فارس نیز در معرض خطر قرار دارند زیرا فاضلاب پتروشیمی این منطقه به خلیج فارس می‌ریزد و آب را آلوده می‌کند.

این فعال زیست محیطی با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی باید فیلتر داشته باشند تا بتوانند شعله‌های گاز را مهار کنند، افزود: استانداردسازی فعالیت این شرکت‌ها از جمله مهمترین خواستهٔ فعالان زیست محیطی است که تاکنون مغفول مانده و کسی به آن توجه نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز