خبرگزاری کار ایران

در تایلند توریست نخواهم بود؛

امیرخانی: کل جودوی ایران شده ۲ نفر!

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۸۷۳

من مثل سایر جودوکارانی که با غرض‌ورزی روبرو شدند، این ورزش را ترک کردم و به جوجیتسو آمدم، چراکه جودو روی خوش به ما نشان نداد.

نایب قهرمان سابق جودوی‌جوانان‌جهان گفت: به خاطر حق‌خوری‌هایی که در حق من روا شد، من هم مثل بسیاری دیگر از جودوکاران، این رشته را ترک کردم و به ورزشی دیگر روی آوردم.

ایرج امیرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عضویت خود در تیم ملی جوجیتسو اظهار داشت: حدود ۴۰ روز پیش و در مسابقات انتخابی بخش نوازا(خاک) تیم ملی جوجیتسو شرکت کردم و در وزن ۹۰ کیلوگرم به عضویت تیم ملی درآمدم. رقابت‌های ورزش‌های ساحلی آسیا مهرماه آینده به میزبانی تایلند و در شهر پوکت برگزار خواهد شد. به همین دلیل تمرینات ما در حال حاضر زیر نظر سید امیر خوش بین سرمربی تیم ملی و در باشگاه قویدلان غرب در حال برگزاری است.

قهرمان ۳ دوره مسابقات جودوی آسیا در مورد احتمال مدال‌آوری خود در رقابت‌های جوجیتسوی آسیا تصریح کرد: بنده تا به حال در جوجیتسو و در این سطح از مسابقات شرکت نکرده‌ام. با این حال مطمئنا در رقابت‌های تایلند توریست نخواهم بود و انشاءالله با دست پر به کشور بازخواهم گشت.

امیرخانی در ادامه به بی‌مهری‌هایی که در جودو در حقش روا داشتند، اشاره کرد و ادامه داد: من مثل سایر جودوکارانی که با غرض‌ورزی روبرو شدند، این ورزش را ترک کردم و به جوجیتسو آمدم، چراکه جودو روی خوش به ما نشان نداد. از این رو جوجیتسو را که همخانواده جودو است، برگزیدم.

نفر دوم مسابقات‌جوانان‌جهان در سال ۲۰۰۶ درخصوص ظلم‌هایی که در حق وی روا داشتند، گفت: پیش از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو و برای مسابقات جهانی ژاپن، در انتخابی وزن ۸۱ اول شدم، اما سرمربی وقت تیم ملی(حاج یوسف‌زاده) به من علنا گفت اگر در انتخابی هم پیروز شوی، تو را به جهانی نمی‌برم. آنها در بازی انتخابی بین من و محمد جمالی، رأی را به نفع جمالی برگردانند و او را به مسابقات قهرمانی جهان اعزام کردند. او هم در همان دور نخست رقابت‌های جهانی، حذف شد.

دارنده ۳ مدال آسیایی با اشاره به اعزام تنها یک ملی‌پوش به مسابقات جهانی روسیه خاطرنشان کرد: معتقدم امیر قاسمی‌نژاد تنها جودوکار ایران است که واقعا جودو کار می‌کند و در تمامی رقابت‌هایی که شرکت کرده، با مدال بازگشته، پس حق اوست که به مسابقات جهانی اعزام شود.

امیرخانی در پاسخ به این سوال که چرا برخلاف سال‌های گذشته، تیم ملی جودو امسال تنها با یک جودوکار به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شود، اظهار داشت: زمانی ما در هر وزن حداقل ۲ جودوکار بسیار خوب داشتیم، اما جودو در حال حاضر آن قدر ضعیف شده که کل جودوی ما در ۲ نفر خلاصه شده: جواد محجوب و امیر قاسمی‌نژاد.

نایب قهرمان اسبق جودوی‌جوانان جهان همچنین درباره ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون یادآور شد: من قبلا هم گفته‌ام که ما در خوشبینانه‌ترین حالت، در بازی‌های آسیایی یک برنز می‌گیریم، چراکه بسیاری از قهرمانان بزرگ جودوی جهان در قاره آسیا حضور دارند و این کار را برای تیم کشورمان بسیار دشوار می‌کند.

عضو تیم ملی جوجیتسوی ایران در پایان گفت: با اینکه فدراسیون جودو در حق من نامردی کرد، با این حال امیدوارم تمامی ملی‌پوشان کشورمان در بازی‌های آسیایی مدال بگیرند چون هر چه باشد من هنوز هم اهل خانواده جودو هستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز