خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در گقتگو با ایلنا تشریح کرد:

اخراج جمعی از کارگران فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه به بهانه قدیمی تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۳۳

«هر یک از این پیمانکاران پروژه‌های متفاوتی در فازهای مختلف بر عهده دارند و می‌توانند این کارگران را به پروژه‌های دیگر منتقل کنند اما این کار صورت نمی‌گیرد.»

یک فعال حقوق صنفی کارگران در منطقه عسلویه از اخراج تعدادی از کارگران فازهای ۲۰ و ۲۱ به‌دلیل «اتمام مورد نیاز تولید» خبر داد.

«ناصر آغاجری» در گفتگو با ایلنا اعلام کرد: اخراج کارگران در منطقه پارس‌جنوبی به‌دلیل کمبود یا اتمام مواد مورد نیاز تولید(متریال)، روندی همواره پیوسته در منطقه است که یکی از قربانیان آن کارگران مشغول به‌کار در هر یک از این فاز‌ها هستند.

این فعال کارگری با بیان این‌کهمتریال شامل انواع مخازن، موتور‌ها، پمپ‌ها، کمپرسور و… می‌شوددر ساخت پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود، ادامه داد: به‌دلیل اعمال تحریم‌ها تهیه و تأمین متریال در منطقه سال‌هاست که با مشکل روبه است.

آقاجری ضمن اشاره به شرکت‌های پیمانکاری دست اول و دست چندم عسلویه که با مشکل کمبود و اتمام متریال مواجه‌اند، گفت: کارفرمایان این شرکت‌های پیمنانکاری کارگران را به همین بهانه بیکار می‌کنند و چنان‌چه کارگران اعتراضی داشته باشند، اعمال تحریم ها دلیل محکمی برای توجیهات پیمانکاران است.

وی با تأکید بر این موضوع که نباید به این دلیل «امنیت شغلی کارگران» به خطر بیافتد، ادامه داد:هر یک از این پیمانکاران پروژه‌های متفاوتی در فازهای مختلف بر عهده دارند و می‌توانند این کارگران را به پروژه‌های دیگر منتقل کنند اما این کار صورت نمی‌گیرد.

«شهرام غریب» یکی از کار‌شناسان ارشد ایمنی در فاز ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی در همین‌باره به ایلنا گفت: امکان ساخت و تولید این محصولات در داخل کشور وجود دارد اما به‌دلیل داشتن استانداردهای خاص، این محصولات باید از خارج وارد کشور شوند. در پروژه‌های پارس جنوبی وقتی خوراک و تجهیزات نرسد، سرعت پیشرفت کار کم شده و کارفرمایان اقدام به کاهش افراد می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز