خبرگزاری کار ایران

پیرموذن به ایلنا خبرداد:

نظری مهر و برخی از استیضاح‌کنندگان امضای خود را پس گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۱۱

پشت پرده اصلی این استیضاح سیاسی است و شک ندارم که این استیضاح با این وضعیت رای نخواهد آورد و آنها که در این موضوع شرکت داشتند باید نسبت به افکار عمومی و مردم پاسخگو باشند.

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: من با چند نفر از امضاکنندگان صحبت کردم و خوشبختانه برخی از آنها از جمله آقای نظری مهر امضای خود را پس گرفتند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد جلسه صبح امروز نمایندگان درباره استیضاح وزیرعلوم گفت: امروز تعداد زیادی از نمایندگان در حمایت از وزیر علوم هم‌ قسم شدند و در نهایت امیدوارم این استیضاح نتیجه مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: محصول این نگاه سیاسی در بین بعضی از نمایندگان بی‌مهری مردم نسبت به آنها خواهد بود و تاریخ نشان داده است این نوع حرکات مردم را ناامید می‌کند.

وی افزود: اکثریت مردم به صورت عام و اکثریت غالب دانشگاهیان حامی وزیر علوم هستند و انتظار دارند نمایندگان در این باره بهترین عمل را داشته باشند.

وی در مورد بحثبورسیه‌ها در دولت قبل گفت: آنطور که مشخص است وزیر علوم اسبق، فراقانونی و سلیقه‌ای عمل کرده و باتعریف خاص از شرایط که حتی به آن هم عمل نشده است تعداد زیادی به صورت غیرقانونی حائز شرایط بورس شده‌اند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: باید از این دولت و وزارت علوم بخاطر پراختن به این موضوع پر اهمیت تقدیر شود.

وی افزود: بابررسی‌ها و تحقیقاتی که انجام شده است، ۲۷۰ نفر از این اشخاص که بورسیه‌ گرفته‌اند و حداقل یک میلیارد به بیت‌المال ضربه زده‌اند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: علاوه بر وزارت علوم دیوان محاسبات نیز گزارش و آماری مفصل در خصوص تخلف بورسیه‌ها به مجلس ارائه کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بهانه‌ها و صحبت‌های مخالفان وزیر علوم در تعیین مشاوران و معاونان مراحل قانونی و استعلام‌های قانونی را انجام داده و حتی در خصوص دانشجویان ستاره‌دار نیز خلاف نظر دستگاه امنیتی عمل نکرده است.

وی گفت: این موضوعات نشان می‌دهد که پشت پرده اصلی این استیضاح سیاسی است و شک ندارم که این استیضاح با این وضعیت رای نخواهد آورد و آنها که در این موضوع شرکت داشتند باید نسبت به افکار عمومی و مردم پاسخگو باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز