خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با ایلنا:

اکثریت مجلس تحت جو سازی‌های عده‌ای اقلیت قرار نگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۷۴

آقای روحانی باید بداند همین اصلاح طالبان علمی و انقلابی بودند که از ایشان حمایت کردند، نتیجه استیضاح وزیر علوم هرچه که باشد، ایشان باید استوار مطالبات اصلی دانشگاهیان را همچنان جرء برنامه های عملی خودشان قرار دهند.

یک عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: اکثریت مجلس از بلوغ فکری، علمی و اعتقادی برخوردارند و از این رو نباید تحت فشارها و جوسازی‌های عده‌ای اقلیت قرار گیرند.

محمد علی ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت و اوضاع دانشگاه طی یک سال گذشته گفت: به وضوح می‌توان مشاهده کرد که فضای دانشگاه نسبت به گذشته بهتر شده است هر چند تا به مطلوبیت مطالبات اصلی دانشگاهیان فاصله زیادی دارد اما نوعی جو شاد و با امید در آن حاکم شده است.

وی ادامه داد: ما نباید به این حداقل‌ها خوشبین و امیدوار باشیم چون هنوز درخیلی از ابعاد به ویژه در پست‌های کلیدی افرادی هستند که قصد دارند با همان نگاه گذشته، دانشگاه را اداره کنند.

ناصری با بیان اینکه محیط علمی، مدیر علمی نیاز دارد گفت: در دوره قبل ما شاهد بودیم که مدیران بسیار ضعیفی چه از نظر اجرایی و چه علمی در مدیریت دانشگاه دست داشتند.

این عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه امروز نسبت به گذشته فضای دانشگاه آرام است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که اگر آن محیط مدنظر علمی ایجاد شود، می‌توانیم شکوفایی و توسعه علمی را به روشنی مشاهده کنیم، اما اگر روند سال‌های قبل تکرار شود باید هر روز شاهد افت علمی و مهاجرت نخبگان باشیم.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: بعد از جنگ دانشگاه به دست افراد انقلابی و علمی اداره می‌شد، اما در سال‌های اخیر گروهای انحرافی قصد داشتن به این محیط مسلط شوند و آن را تحت کنترل کامل خود داشته باشند.

وی افزود: این افراد و گروها از علم و افراد علمی هراس دارند. هرچند از اسامی انقلابی استفاده می‌کنند، در نهایت به دنبال ایجاد بله‌گو قربان‌ها در دانشگاه ها هستند. امروز همین افراد هیاهویی با عناوین مختلف علیه وزارت علوم و دانشگاه راه انداخته‌اند.

ناصری درباره رانت‌های علمی و بورسیه‌های غیر قانونی نیز گفت: این افراد با بهانه‌های مختلف از جمله عملکرد بد بعضی از گروه‌های علمی بر روند بورسیه‌های دانشگاه‌ها حاکم شدند و این موضوع باعثشد امروز ما شاهد باشیم کسانی با روابط فامیلی که به هیچ وجه صلاحیت علمی را ندارند، در آینده کرسی‌های علمی را به دست بگیرند. این موضوع به زیان و ضربه زننده به جامعه‌ای علمی کشور، انقلاب و نظام ما است.

وی درباره استیضاح وزیر علوم و بحث‌های مطرح شده در این مورد اظهار کرد: کسانی که به هر نحو قصد دارند در دانشگاه حاکم شوند، امروز این مسائل را با عناوین مختلفی بیان می‌کنند. من اعتقاد دارم که دولت و شخص رئیس جمهور باید در برابر آنها مقامت کنند و از مطالبه دانشگاهیان عقب نشنی نکنند.

ناصری اضافه کرد: آقای روحانی باید بداند همین اصلاح طالبان علمی و انقلابی بودند که از ایشان حمایت کردند، نتیجه استیضاح وزیر علوم هرچه که باشد، ایشان باید استوار مطالبات اصلی دانشگاهیان را همچنان جرء برنامه های عملی خودشان قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز