خبرگزاری کار ایران

برادر یکی از قربانیان طرح کرد:

کاشت درخت به نشانه یادبود قربانیان و شائبه پنهان سازی صحنه جرم

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۴۸۴

«بعد از این حادثه دو درخت در محل سقوط خواهرم و همکارش کاشته شد. عده‌ای معتقدند این درختان به نشانه یادبود آن‌ها کاشته شده اما عده‌ای هم می‌گویند این اقدام برای صحنه سازی و توجیه پهن نشدن تشک نجات در آن محل انجام شده تا شهرداری وجود درختان در آن قسمت را بهانه نبود تشک نجات کند.»

برادر «آذر حق نظری»، یکی از جان باختگان حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری، از احتمال کاشت دو درخت توسط شهرداری تهران در محل سقوط کارگران، برای پنهان کردن فضای مورد نیاز پهن کردن تشک نجات آتش نشانی خبر داد.

رضا حق نظری در گفتگو با خبرنگار ایلنا،در مورد گزارش پزشکی قانونی از نحوه مرگ «آذر حق نظری» گفت: پزشکی قانونی علت مرگ را «اصابت جسم سخت» اعلام کرده است. طبق گفته شاهدان عینی، خواهرم بر اثر فشار آب آتش نشانی از پنجره سقوط کرد. با وجود اینکه این دو کارگر در ارتفاع ۵ طبقه از پنجره آویزان بودند آتش نشانی تشک نجات برای آن‌ها پهن نکرده بود و این دو نفر در پیاده رو و جوی آب پرت شدند و جان باختند.

وی افزود: بعد از این حادثه دو درخت در محل سقوط خواهرم و همکارش کاشته شد. عده‌ای معتقدند این درختان به نشانه یادبود آن‌ها کاشته شده اما عده‌ای هم می‌گویند این اقدام برای صحنه سازی و توجیه پهن نشدن تشک نجات در آن محل انجام شده تا شهرداری وجود درختان در آن قسمت را بهانه نبود تشک نجات کند.

برادر «آذر حق نظری»، یکی از دو کارگر کشته شدی در حادثه آتش سوزی دی ماه سال گذشته، در این باره به ایلنا گفت: شعبه ۱۰ دادسرای جنائی به ما اعلام کرده که نتیجه تحقیقات اعلام خواهد شد اما زمان آن مشخص نشده است.
وی ادامه داد: ‌‌‌ همان زمان در مورد پرونده «آذر حق نظری» اعلام شد که پرسنل آتش نشانی مقصرند. ما از صاحب تولیدی و همچنین پرسنل آتش نشانی شکایت کردیم، اما هنوز نتیجه‌ای به ما اعلام نشده است.
حق نظری در خصوص روند پرونده افزود: بعد از حادثه، ‌ «دانشور» عضو شورای شهر تهران با دستور «احمد مسجدجامعی» برای پیگیری مرگ خواهرم وکیل گرفت و اکنون نیز این پرونده را از طریق همان وکیل دنبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: وکیل پرونده هم اطلاع چندانی از روند پیگیری‌های قضائی مرگ خواهرم ندارد.
حق نظری با اشاره به شرایط اشتغال خواهرش در تولیدی خیابان جمهوری ادامه داد:خواهرم به علت نیاز مالی با وجود سن بالا، با کمترین مزد مشغول به کار بود.
وی افزود:خواهرم بیمه نبود و به صورت روزمزد کار می‌کرد. مزد ایشان در آن زمان ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان بود.
حق نظری درخصوص زندگی شخصی خواهرش گفت: خواهرم ۸ سال قبل به بیماری قلبی مبتلا شد و عمل قلب باز انجام داد. با این حال در ۶۰ سالگی به خاطر مشکلات مالی همچنان به کار مشغول بود.
و

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز