خبرگزاری کار ایران

نمایندگان اخراجی کارگران پالایشگاه آبادان در انتظار قضاوت وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۹۰

«طبق مقررات مناطق آزاد اداره کار باید ظرف مدت ۱۰ روز به پرونده شکایت کارگران رسیدگی کند و همینطور پس از گذشت ۴۰ روز حکم نهایی را به شاکیان پرونده اعلام کند، که در این پرونده به نظر می‌رسد اداره کار مناطق آزاد تعلل کرده است.»

پس از گذشت سه ماه از بیکارسازی دو نماینده کارگری در بخش حمل و نقل پالایشگاه آبادان، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد اروند هنوز حکم نهایی خود را در خصوص این پرونده صادر نکرده است.

«سیامک ملک» یکی از دو کارگر اخراجی و نماینده سابق بخش حمل ونقل پالایشگاه آبادان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: طبق مقررات مناطق آزاد اداره کار باید ظرف مدت ۱۰ روز به پرونده شکایت کارگران رسیدگی کند و همینطور پس از گذشت ۴۰ روز حکم نهایی را به شاکیان پرونده اعلام کند، که در این پرونده به نظر می‌رسد اداره کار مناطق آزاد تعلل کرده است.

این کارگر بیکار شده افزود: اداره کار بعد از برگزاری سه جلسه در خصوص پرونده شکایت من و همکارم که با حضور کارفرما انجام گرفته است تا کنون از صدور حکم به دلایلی که ما از آن بی‌اطلاع هستیم خوداری کرده است.

به گفته این کارگر اخراجی، مقررات کار مناطق آزاد بطور یکجانبه به سود کارفرماست و دست او را برای اخراج کارگر بطور کامل باز گذاشته است.

سیامک ملک با بیان اینکه ما امیدی به صدور رای بازگشت بکار خود نداریم، در خصوص جزئیات دلایل اخراج خود و همکارش آقای «عباس غلامی» با ۲۴ سال سابقه کاری گفت:اخراج ما دو نفر به عنوان نماینده کارگران قرار دادی و پیمانی پالایشگاه آبادان از سوی شرکت «ثمین صنعت» به عنوان مجری بخش حمل نقل پالایشگاه آبادان پس از آن صورت گرفت که ما مخالفت خود را با امضاء قرار داد بیش از ۸۰ کارگر قرار دادی و پیمانی که به صورت یکسویه تنظیم شده بود اعلام کردیم و کارگران نیز حاضر به امضای قرارداد یکسویه نشدند.

به گفته وی، شرکت «ثمین صنعت» در حالی این دو نماینده کارگری را به بهانه اتمام مهلت قرارداد اخراج کرد که هنوز حدود یک ماه و نیم دیگر از اعتبار قرارداد کاری آنان باقی مانده بود و بعد از اخراج این دو کارگر، کارفرما موفق به امضاء قرارداد با سایر کارگران شد.

انتظار پنج ماهه کارگری که مقاومت کرد
نماینده بیکار شده کارگران بخش حمل و نقل پالایشگاه آبادان در ادامه این گفتگو از انتظار پنج ماهه یکی دیگر از کارگران این پالایشگاه برای صدور رای اداره کار خبر داد و مدعی شد: در تاریخ ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ «مهدی آل بویه»کارگر بخش شستشوی کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان که زیر نظر شرکت پیمانکاری «نقشینه فردوس» کار می‌کرد به دلیل مقاومت در برابر امضای برگه تسویه حساب پیش از انتعقاد قرار داد، بیکار شد.

او گفت: این کارگر که تا هم اکنون نیز بیکار و بلاتکلیف است در تاریخ ۶ فروردین ماه سال جاری به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد اروند شکایت کرد ولی هنوز این اداره بعد از چند مرحله رسیدگی، حکم نهایی در خصوص این پرونده صادر نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز