خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی تیم ۳۰ نفره تخصصی پرستاری بحران برای اعزام به غزه

کد خبر : ۱۹۱۱۵۷

تیم ۳۰ نفره تخصصی پرستاری علاوه بر هزار پرستاری هستند که بواسطه سازمان نظام پرستاری برای امداد رسانی در غزه اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر امور بین الملل سازمان نظام پرستاری، از اعلام آمادگی تیم ۳۰ نفره تخصصی پرستاری بحران برای اعزام به غزه و کمک به مردم مظلوم این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، «احمد نجاتیان» با اشاره به اعلام آمادگی گروه های مختلف برای حضور در غزه و امدادرسانی به مردم بی دفاع این منطقه گفت: سازمان نظام پرستاری در طول سه سال گذشته، دوره های آموزشی، تحت عنوان پرستاری بحران را برگزار کرد که طی آن حدود ۳۰ نفر از بهترین و با تجربه ترین پرستارها که در بخش های اورژانس و مراقبت های ویژه سابقه فعالیت داشته اند، دوره های تخصصی مدیریت بحران را آموزش دیدند.

وی افزود: اکنون با توجه به شرایط بحرانی غزه و نیاز مردم مظلوم این منطقه بویژه زنان و کودکان به خدمات امدادی، این گروه تخصصی پرستاری در قالب تیمی ۳۰ نفره اعلام آمادگی خود را برای حضور در غزه اعلام می دارد تا در صورت فراهم شدن شرایط برای امدادرسانی، به غزه اعزام شوند.

مدیر امور بین الملل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: این تیم تخصصی مشتمل بر پرستاران آموزش دیده زن و مرد هستند که همه آموزش های لازم برای امدادرسانی در مواقع بحرانی، جنگ ها، بلایای طبیعی و شرایط سخت را دیده اند و در این ارتباط کارآموزی هایی را انجام داده اند و به عنوان یک تیم تخصصی برای ارائه خدمات پرستاری و مراقبتی آمادگی لازم دارند.

وی افزود: البته این گروه پیش از این نیز در زمان سیل در پاکستان برای حضور در این کشور اعلام آمادگی کردند و مقدمات رفتن آنها از جمله صدور پاسپورت از سوی هلال احمر نیز انجام شد، اما به دلیل برخی مسایل سیاسی و عدم هماهنگی، امکان اعزام فراهم نشد و اکنون نیز در موضوع غزه این تیم آمادگی کامل دارد تا با تجهیزات کامل و دانش فنی به کمک مجروحان بی دفاع غزه بشتابد.

نجاتیان با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته از سوی رییس کل سازمان نظام پرستاری با شورای بین المللی پرستاران(ای سی ان) و پاسخ مناسب این نهاد بین المللی به درخواست نظام پرستاری ایران گفت: سازمان نظام پرستاری همچنین با انجمن های پرستاری کشورهای منطقه نیز در ارتباط است و به جوامع پرستاری این کشورها نیز اعلام آمادگی کرده است تا در صورت فراهم شدن شرایط با ظرفیت هزار پرستار در غزه حضور یابد و به مجروحان غزه بویژه کودکان و زنان که به شدت به کمک های بهداشتی و درمانی نیازمند هستند، کمک رسانی کند.

وی افزود: تمام کنوانسیون های بین المللی نیز به این نکته تاکید داشته اند که در شرایط بحران و جنگ ها، حق مردم است که دسترسی به خدمات امدادی و درمانی داشته باشند و امیدواریم کشورهای منطقه از جمله مصر که امکان فراهم آوردن شرایط اعزام نیروهای امدادی به غزه را دارد، هر چه زودتر در این رابطه اقدام کنند تا مردم غزه نیز از حق مسلم خود برای دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی از طریق پرستاران و پزشکان داوطلب برخوردار شوند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ضمن اظهار امیدواری برای فراهم شدن شرایط حضور پرستاران داوطلب ایرانی در غزه گفت: البته تیم ۳۰ نفره تخصصی پرستاری علاوه بر هزار پرستاری هستند که بواسطه سازمان نظام پرستاری برای امداد رسانی در غزه اعلام آمادگی کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز