خبرگزاری کار ایران

هفته نخست لیگ چهاردهم فوتبال؛

استقلال با ملی پوشانش راه افتاد / صدمین برد ژنرال با آبی ها / نخستین شکست یحیی با ذوب

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۸۵۰

تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدار لیگ چهاردهم با وجود شکست در نیمه نخست برابر راه آهن موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد این تیم بگذرد تا صدمین پیروزی امیر قلعه نویی در تیم استقلال ثبت شود.

تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدار لیگ چهاردهم با وجود شکست در نیمه نخست برابر راه آهن موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد این تیم بگذرد تا صدمین پیروزی امیر قلعه نویی در تیم استقلال ثبت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار استقلال و راه آهن از هفته نخست رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه امروز پنج شنبه در ورزشگاه تختی و به قضاوت زرگر برگزار شد که این دیدار در نهایت با برتری دو بر یک آبی پوشان پایتخت به پایان رسید تا امیر قلعه نویی صدمین پیروزی خود را با استقلال به دست آورد. تک گل راه آهن را رضاییان در دقیقه ۳ و گل های استقلال را جاسم کرار و محمد قاضی در دقایق ۵۵ و ۷۵ به ثمر رساندند.

در ابتدای نیمه اول و در دقیقه سوم رامین رضاییان روی غفلت مدافعان استقلال توانست تک گل این نیمه را به ثمر برساند. گل او باعثشد تا بازی به سرعت افت کند و در بیشتر دقایق این نیمه، توپ در میانه های میدان در جریان باشد.

هرچند که شاگردان قلعه نویی تلاش زیادی کردند که کار را به تساوی بکشانند اما ناهماهنگی آنها در دادن پاس های نهایی باعثشد تا نتوانند خطر جدی ای روی دروازه وحید طالب لو ایجاد کنند. از سویی دیگر راه آهنی ها در ضد حملات خیلی سریع خودشان را تا پشت محوطه جریمه استقلال می رساندند که نشان از با برنامه بودن آنها بود.

با این حال با گذشت زمان و نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، فشار استقلالی ها جواب داد و آنها بر بازی حاکم شدند. یکی از بهترین فرصت های استقلال را قاضی در دقیقه ۲۷ بازی از دست داد. شوت او از پشت محوطه جریمه راه آهن با اختلافی اندک راهی اوت شد هرچند که این بازیکن سه دقیقه بعد هم می توانست با یک ضربه سر کار را به تساوی بکشاند اما این بار هم ضربه او راهی اوت شد.

بهترین فرصت استقلال را در این نیمه برهانی از دست داد. در دقیقه ۳۲ شوت او در داخل محوطه جریمه راه آهن به تیرک دروازه برخورد کرد تا همچنان بازی یک بر صفر به سود راه آهنی ها باقی بماند و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم این استقلال بود که بازی را تهاجمی آغاز کرد و همان ابتدا قاضی با یک ضربه قیچی می توانست کار را به تساوی بکشاند اما ضربه او راهی اوت شد. در ادامه و در دقیقه ۴۸ برهانی درحالی که تنها نیم متر با دروازه فاصله داشت، توپ را به وحید طالب لو کوبید تا کار همچنان یک بر صفر باقی بماند. با این حال فشار استقلالی ها بالاخره در دقیقه ۵۵ جواب داد و ارسال خسرو حیدری بعد از یک رفت و برگشت در محوطه جریمه راه آهن، با ضربه کرار جاسم به گل تساوی استقلال تبدیل شد.

بعد از گل تساوی استقلال بازی کمی متعادل تر دنبال شد تا آنکه در دقیقه ۷۰ این دیدار استقلالی ها توسط جاسم کرار می توانستند به گل پیروزی برسند اما داور مسابقه اعتقاد داشت ضربه این بازیکن عراقی با برخورد به تیر دروازه از خط عبور نکرده تا بازی همچنان مساوی باقی بماند.

با گذشت زمان و نزدیک تر شدن این دیدار به لحظات پایانی راه آهنی ها به لحاظ بدنی نسبت به استقلالی ها کم آوردند و همین مسئله باعثشد تا استقلالی ها فرصت های بهتری بدست آورند تا اینکه در دقیقه ۷۵ این دیدار ارسال زیبای خسرو حیدری با ضربه سر دیدنی قاضی همراه شد تا استقلال دو بر یک پیش بیافتد.

در ادامه این دیدار استقلالی ها تلاش کردند تا با حفظ توپ مانع از گلزنی راه آهنی ها شوند و به این ترتیب تلاش شاگردان استیلی برای بازگرداندن نتیجه به جایی نرسید تا شاگردان قلعه نویی اولین ۳ امتیاز لیگ را در هفته نخست کسب کنند.

در دیگر مسابقه روز نخست، صبای قم در خانه خود از ذوب‌آهن اصفهان پذیرایی کرد که این مسابقه هم با نتیجه ۲ بر یک به اتمام رسید. صبا ابتدا در دقیقه ۶۳ و روی پنالتی ایوب کلانتری با یک گل از حریف خود پیش افتاد ولی شاگردان یحیی گل‌محمدی در دقیقه ۷۲ توسط مرتضی تبریزی کار را به تساوی کشاندند. در ادامه آچیله در دقیقه ۸۶ گل دوم صبا را به ثمر رساند تا مرفاوی کارش را در لیگ برتر با پیروزی آغاز کند.

- برنامه ادامه دیدارهای هفته اول چهاردهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
جمعه - ۱۰ / ۰۵ / ۹۳
* پدیده مشهد - ملوان بندرانزلی، ساعت، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
* سایپا البرز - نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۸، ورزشگاه انقلاب کرج
* سپاهان اصفهان - پیکان تهران، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صنعتی خوزستان - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۹:۴۰، ورزشگاه غدیر اهواز
* پرسپولیس تهران - نفت تهران، ساعت ۱۹:۴۰، ورزشگاه آزادی تهران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز