خبرگزاری کار ایران

دبیر‌کل سابق خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

نظام بانکی و مالیاتی، ۲ پاشنه آشیل اقتصاد ملی است

کد خبر : ۱۹۰۸۰۱

استان خراسان قطب دوم خدمات فنی مهندسی بعد از تهران در کشور است، ۹۰ درصد از خدمات فنی مهندسی در تهران متمرکز است و باید سعی ما بر این باشد که این ظرفیت‌ها و خدمات را به سمت خراسان روانه کنیم.

دبیر‌کل سابق خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: متاسفانه پاشنه آشیل اقتصاد ملی کشورمان نظام مالیاتی و بانکی موجود است.

به گزارش ایلنا، محسن شرکاء‌ در سومین گردهمایی فعالان اقتصادی و تولیدی استان خراسان رضوی که با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت در هتل طرقبه مشهد برگزار شد، ضمن ارائه نقطه نظرات و مشکلات صنعتی و تولیدی موجود در کشور، اظهار کرد: باید دانست که متاسفانه امروز یک فاجعه بزرگ در بحثاقتصاد کشور رخ داده است، آمار و ارقام دولت قبل متاسفانه همه چیز را به بیراهه کشانده است.

وی افزود: متاسفانه پاشنه آشیل اقتصاد ملی کشورمان نظام مالیاتی و ‌بانکی موجود است.

دبیرکل سابق خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه وجود بی‌رویه موسسه‌های مالی و اعتباری نشان از فقر مردم است، تصریح کرد: متاسفانه با ورود به هر استان یا هر محله فقر را می‌توان به وضوح مشاهده کرد و به طور قطع وجود این موسسات نشانه فقر مردم است.

۴۲ هزار مهندس فعال و ثبت شده در خراسان رضوی وجود دارد

در ادامه حسن‌پور حسینی نایب رئیس سازمان مهندسی خراسان رضوی با بیان اینکه۴۲ هزار مهندس فعال در و ثبت شده در نظام مهندسی استان خراسان وجود دارد، اظهار کرد: استان خراسان قطب دوم خدمات فنی مهندسی بعد از تهران در کشور است، ۹۰ درصد از خدمات فنی مهندسی در تهران متمرکز است و باید سعی ما بر این باشد که این ظرفیت‌ها و خدمات را به سمت استان خود روانه کنیم.

وی در پایان نقطه نظرات خود را خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد و افزود: از وزارت خانه محترم تقاضامند هستیم که رایزن‌های خدمات فنی مهندسی را در بازارهای هدف ساماندهی کند و همچنین از ایجاد پنجره‌ای واحد برای خدمات فنی و مهندسی از مهم‌ترین امور است که امیدواریم در دستور کار این وزارت خانه قرار گیرد.

‌اجرای برنامه مرزبانی اقتصادی ‌در دستورکار وزارت صنعت و معدن قرار گیرد

حسن هادیان عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی در این گردهمایی ضرورت ایجاد شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم را خواستار شد و اظهار کرد: با ظرفیتی که استان خراسان رضوی به عنوان قطب معدن کشور دارد به طور قطع مناطقی چون خواف و اطراف آن می‌توانند مکانی مناسب برای ساخت شهرک های صنعتی باشد.

وی افزود: این موضوع را می‌توان در قالب مرزبانی اقتصادی مطرح کرد چراکه مرزبانی از اقتصاد کشور در این مناطق حائز اهمیت است، البته این مسئله می‌تواند از کشته شدن و شکل دادن هرچه بهتر به مناطق مرزی کشورمان جلوگیری و کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز