خبرگزاری کار ایران

توقع مدال آوری از قایقرانی بالاست؛

طالبیان: مدال طلایم را دراینچئون تکرار می کنم / امیدوارم فدراسیون زودتر سروسامان بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۷۹۳

توقع از قایقرانی بالاست، اما به نظر من باید واقع بین باشیم. به همان اندازه که تلاش می کنیم، نتیجه می‌گیریم. حالا بحثانگیزه و غیرت ملی‌پوشان ما هم هست که به موفقیت تیم کمک می‌کند.

ملی‌پوش قایقرانی ایران گفت: مملو از انگیزه هستم تا به مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون برسم.

به گزارش ایلنا، احمدرضا طالبیان یکی از طلایی‌های بازی‌های آسیایی دوره قبل در گوانگجو چین بود که در کنار محسن شادی دیگر طلایی قایقرانی در آن بازی‌ها، این رشته را سر زبان‌ها انداخت. او بعد از قهرمانی در گوانجو در قهرمانی آسیا نیز قهرمان شد و بلیت المپیک ۲۰۱۲ لندن را کسب کرد، اما در آستانه این مسابقات و به همراه دیگر هم ‌رشته‌ای‌هایش درگیر حاشیه‌های آن روزهای ورزش ایران شد. طالبیان در رقابت های دوره قبل آسیا نشان نقره گرفت، اما حالا به دنبال بازپس گیری آن است.

در آستانه بازی‌های آسیایی هستیم و مطمئنا هدفت طلای این دوره از مسابقات است. چقدر برای این رقابت ها آماده هستی؟
من همواره آماده ام. هدف من همیشه بهترین نتیجه بوده و این روزها نیز به دنبال رسیدن به طلای بازی‌های آسیایی هستم. البته هیچ‌وقت دوست ندارم رقابت‌ها را پیش‌بینی کنم، اما تلاشم این است که مدال طلایم در این بازی‌ها را تکرار کنم. یعنی برایم اهمیت زیادی دارد. خدا را شکر نسبت به سال‌ گذشته شرایط بهتری دارم و امیدوارم بتوانم در ادامه راه نیز موفق باشم. البته می‌دانم جز با تمرین و تلاش زیاد به هدفم نمی‌رسم.

در دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا قهرمان نشدی و به مدال نقره بسنده کردی.
من تمام تلاشم را کرده‌ام. اجازه دهید واقع‌بینانه صحبت کنم. حریفان قدرتمند من مثل پاروزن ازبکستانی بعد از قهرمانی در آسیا شرایط خوبی دارد. او تمرین‌های ویژه زیر نظر مربیان خوب داشته و اردوهایی در اروپا برگزار کرده ‌است. شرایط ورزش ایران و فدراسیون قایقرانی مشخص است و باید بگویم کار دشواری دارم. با این حال من هم بیکار نبوده و نیستم. درست است که مثلا اردوی اروپایی نداشتم، اما هرچه در توان داشتم، گذاشته‌ام و آماده‌ام. روز مسابقه که به آب می‌زنیم، همه چیز مشخص خواهد شد.

احمدرضا طالبیان بعد از اتفاق‌هایی که در فدراسیون افتاد، از نظر روحی افت کرد، اما حالا سرشار از انگیزه شده‌ است. از این فراز و نشیب بگو..
بعد از آن اتفاقی که افتاد، تمامی ملی‌پوشان تحت تاثیر قرار گرفتند. نمی‌دانستیم برای چه تمرین می کنیم. تعلیق بودیم و هیچ مسابقه ای نداشتیم. هر روز در تهران یا انزلی تمرین می‌کردیم، اما هیچ چیز مشخص نبود. بالاخره با تغییراتی که ایجاد شد و کمک دنیامالی تعلیق‌ها برداشته شد و تقریبا به وضع طبیعی بازگشتیم. خیلی افت کرده ‌بودیم و همه در فدراسیون تلاش کردند تا دوباره قایقرانی به روزهای اولیه خود بازگردد. وقتی دیدم شرایط مهیا است تا بتوانم به آنچه در ورزش می‌خواهم برسم، انگیزه پیدا کردم. تمام توانم را دوباره گذاشتم تا به آنچه می‌خواهم برسم. با این حال مملو از انگیزه شده‌ام و بیشتر از قبل به دنبال رسیدن به اهدافم هستم. امیدوارم که موفق شوم.

این روزها توقع از قایقرانی هم زیاد شده. آیا حمایت‌ها نیز به همان اندازه هست؟
آنچه که کادر فنی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی خواسته بودند تا جایی که لازم بوده و امکانش بوده، مهیا شده‌است. دنیامالی نیز در اعزام ملی‌پوشان خیلی تلاش کرد و تمامی نفرات اردوهای خوبی داشتند. در تمام رشته‌ها، برنامه‌های خوبی اجرا شد. نمی‌توانم بگویم در سطح عالی، اما با توجه به شرایط موجود، خوب بود. توقع از قایقرانی بالاست، اما به نظر من باید واقع بین نگاه کنیم. به همان اندازه که تلاش کنیم، نتیجه می‌گیریم. حالا بحثانگیزه و غیرت ملی‌پوشان ما هم هست که به موفقیت تیم ایران بیشتر کمک می‌کند.

در آن روزهای تعلیق، خیلی‌ها فکر می‌کردند ستاره‌های قایقرانی یا این رشته را ترک می‌کنند یا افت خواهند کرد. چطور شد که این اتفاق نیفتاد؟
انگیزه و امید. حمایت مربیان و مسئولانی که واقعا برای قایقرانی کار می‌کردند. همه این‌ها باعثشد ملی‌پوشان ورزش را کنار نگذارند. خدا را شکر که ملی‌پوشان ماندند و به نظرم در تمامی مسابقاتی که شرکت کردند، نتیجه صبرشان را گرفتند. به عنوان یک ملی‌پوش وقتی مصاحبه دیگر بچه‌ها را می‌خوانم و می‌بینم که سرشار از انگیزه هستند، خوشحال می‌شوم. امیدوارم تلاش و زحمت‌ این بچه‌ها دیده شود.

انتخابات فدراسیون هم که قرار است هفته بعد برگزار شود تا این فدراسیون از ماه ها بلاتکلیفی خارج شود.
بله و ان‌شاءالله هرچه زودتر فدراسیون سر و سامان بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز