خبرگزاری کار ایران

مطابق با قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه؛

با اصلاح سیاست‌های درآمدی شهرداری‌ها، می‌توان به توسعه پایدار شهری دست یافت

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۷۸۵

میزان تردد شهری و بین شهری، میزان حوادثو میزان آلایندگی شهرها در کنار شاخص جمعیت در تخصیص عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری‌ها باید در نظر گرفته شود.

مدیر کل دفتر شهری و شورا‌های استانداری اصفهان در دیدار با شهردار فلاورجان با اشاره به اینکه در میزان تخصیص عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری‌ها بعد جمعیت شهری ملاک تقسیم و تخصیص این اعتبارات است گفت: این ساز و کار کامل و دقیق نیست و به همین جهت در نظر قرار دادن شاخص‌های دیگری از جمله، میزان تردد شهری و بین شهری، میزان حوادثو میزان آلایندگی شهر‌ها در کنار شاخص جمعیت برای تدوین قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه که در سال آینده صورت می‌گیرد داده شده است و امیدواریم با اصلاح این روند، شرایط تخصیص اعتبارات مطلوب‌تر و عادلانه‌تر شود.

کمالی از شوراهای شهر خواست تا در این خصوص افزایش میزان اعتبارات ارزش افزوده شهر، طی هماهنگی با شورای عالی استان‌ها، این امر را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مدیر کل دفتر شهری و شورا‌های استانداری اصفهان همچنین بر اهتمام شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر به تقویت درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تأکید کرد و گفت: با اصلاح سیاست‌های درآمدی شهرداری‌ها مطابق با قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و اصلاح نرخ عوارض و تبدیل عوارض متداول شهرداری به عوارض و بهای خدمات و تعیین سهم شهروندان در تأمین هزینهٔ خدمات عمومی و شهری، نگهداری و نوسازی و عمران شهری و نیز تبدیل عوارض موضوع درآمد شهرداری از عوارض املاک به عوارض ناشی ازمصرف و خدمات می‌توان به توسعه پایدار شهری دست یافت.

وی از اعضای شورای شهر خواست تا با همت و کار کار‌شناسانه در اجرای هر چه بهتر قانون برنامه پنجم و استفاده از ظرفیتهای این قانون در جهت بهبود مدیریت شهری اقدام کنند.

کمالی ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری فلاورجان، ابراز امیدواری کرد به زودی این شهرداری در جمع شهرداری‌های تراز اول استان قرار گیرد.

شهردار فلاورجان نیز ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام شهر فلاورجان گفت: به همت کادر شهرداری فلاورجان در سال ۹۳ بودجه شهرداری از ۳/۴ میلیارد تومان به ۱۱ میلیارد تومان بودجه نقدی و ۱۱ میلیارد تومان بودجه مشارکتی افزایش پیدا کرد که امیدواریم تا پایان سال این بودجه محقق شود.

امیر احمد زندآور افزود: در حال حاضر بیش از ۸ پروژه عمرانی و خدماتی در سطح شهر در حال انجام است و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه یافته و به عمران و آبادی شهر کمک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز