خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جمع مسئولان و سفرای اسلامی: / تکرار /

مجامع باید محاکم بین‌المللی را برای محاکمه جنایتکاران آماده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۶۶۵

غده چرکین صهیونیستی این روزها سر، باز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون و به سرزمین قطعات پیکرهای کودکان مظلوم تبدیل کرده است.

رییس جمهور گفت: همه مجامع و سازمان‌های بین‌المللی که از انسان دم می‌زنند باید محاکم و داوری‌های بین‌المللی را برای محاکمه جنایتکارانی که روز به روز ماهیت خبیثآنها برای جهانیان آشکارتر می‌شود، آماده کنند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، با تبریک عید سعید فطر، این عید را عید فطرت انسانی و بالاترین عید مسلمانان خواند.

رییس جمهور به حوادثغزه اشاره و تاکید کرد: روزه‌داری با رذائل اخلاقی و یا سکوت در برابر جنگ طلبان و جنایتکاران نمی‌سازد.

روحانی منطقه و دنیای اسلام را درگیر دو غده چرکین دانست و گفت: غده چرکین صهیونیستی این روزها سر، باز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون و به سرزمین قطعات پیکرهای کودکان مظلوم تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه غده چرکین دیگری نیز به نام «اسلام، دین، خلافت و امارت»، آدم کشی و مسلمان کشی می کند، خاطرنشان کرد: همه تحلیل‌ها می گویند که ریشه هر دو غده یک‌جا است.

رئیس جمهور حوادثغزه را جنایت علیه بشریت خواند و تأکید کرد: همه مجامع و سازمان‌های بین‌المللی که از انسان دم می‌زنند باید محاکم و داوری‌های بین‌المللی را برای محاکمه جنایتکارانی که روز به روز ماهیت خبیثآنها برای جهانیان آشکارتر می‌شود، آماده کنند.

روحانی افزود: برای حل این معضلات راهی جز وحدت دنیای اسلام، تبیین اسلام رحمانی و فاصله گرفتن از جمود و تحجر نداریم.

رئیس جمهور راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان را صلح و عدالت، و در دنیای اسلام برادری و اتحاد و ایجاد امت واحده اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: آنهایی که خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیده اند، این آرزو را به گور خواهند برد.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه توان و امکاناتش برای ایجاد ثبات و امنیت، جلوگیری از کشتار و خونریزی و ایجاد صلح عادلانه در منطقه تلاش می کند و جهان اسلام به یاری حق، با بیداری و هوشیاری و وحدت، به پیروزی دست خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز