خبرگزاری کار ایران

نشست مشترک استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد و سینماگران برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۹۰۶۵۸

سیدمحسن فاطمی در نشستی با سینماگران درباره سینمای خلاق و آثار روانشناختی آن به بحثو گفت وگو می‌نشیند.

نشست سینمای خلاق و آثار روان‌شناختی آن به همت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی دوشنبه ۱۳ مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این نشست، «سید محسن فاطمی» استاد ایرانی دانشگاه هاروارد در رشته روان‌شناسی با سینماگران به بحثو گفت‌و‌گو خواهد نشست. هدف از برپایی این نشست، تقویت پشتوانه علمی سینما و ارتباط دو سویه سینما و دانشگاه است.

سید محسن فاطمی دارای مدرک فوق دکترا در رشته روان‌شناسی از دانشگاه هاروارد آمریکا، دکترا(Ph. D.) در رشته آموزش زبان از دانشگاه بریتیش کلمبیا، و مدرک دکترا در رشته روان‌شناسی از دانشگاه کالیفرنیا است. وی در دانشگاه‌های بریتیش کلمبیای کانادا و فینیکس آمریکا به تدریس در دوره‌های لیسانس، فوق لیسانس، و دکترا مشغول است و با دانشگاه تهران و دانشگاه علم و صنعت همکاری آموزشی و پژوهشی دارد.

فاطمی عضو انجمن روان‌شناسی آمریکا، انجمن مطالعات آموزشی کانادا، انجمن فلسفه آموزش کانادا، انجمن روان‌شناسی آموزشی کانادا، و سازمان نظام روان‌شناسی جمهوری اسلامی ایران است. وی در حوزه‌های روان‌شناسی اجتماعی، روان‌شناسی فرهنگی، روان‌شناسی مشاوره، روان‌شناسی سیاسی، روان‌شناسی نفوذ و تصمیم‌گیری، روان‌شناسی مذاکره، ارتباطات و زبان، روان‌شناسی رسانه، روان‌شناسی فیلم، فلسفه آموزش، روش تحقیق، مبانی آموزش، و مطالعات اجتماعی آموزش در دانشگاه‌های مختلف آمریکای شمالی تدریس کرده و در حال حاضر در دانشگاه هاروارد نیز در حوزه روان‌شناسی مشغول به تدریس است. وی از سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون مقالات متعددی در کنفرانس‌های علمی ارائه کرده و آثار متعددی از او در مجلات تخصصی علمی و بین‌المللی در ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، و ایران به چاپ رسیده است.
از جمله کتاب‌های این چهره مطرح دانشگاهی می‌توان به How We Speak Shapes How We Learn: A Linguistic & Psychological Theory of Education که توسط انتشارات Edwin Mellen Press در نیویورک به چاپ رسیده و کتا‌ب‌های «هوش هیجانی»، «تحلیل شخصیت»، و «زبان و روان‌شناسی مذاکره» که توسط انتشارات سارگل در تهران به چاپ رسیده اشاره کرد.

نشست سینمای خلاق و آثار روان‌شناختی آن نخستین جلسه از سلسله نشست‌های علمی - سینمایی است که از سوی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای حضور در نشست یاد شده می‌توانند دوشنبه ۱۳ مرداد ساعت ۱۸ به خیابان اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه نیلوفر، پلاک ۳ مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز