خبرگزاری کار ایران

در مراسم تولد مسعود کیمیایی مطرح شد؛

کیمیایی: آرزویم این است که خانه سینما پابرجا باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۶۵۳

آرزویم این است که خانه سینما پابرجا باشد و این نفس‌های دوستی و عاشقانه همیشه با هم باشد.

مراسم زادروز تولد مسعود کیمیایی(کارگردان پیشکوست سینمای ایران) شب گذشته(۶ مرداد) همزمان با آخرین افطار ماه مبارک رمضان و و شب عید سعید فطر در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بزرگ نیا(دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران) در مراسم تولد کیمیایی با اشاره به کارهایی که کیمیایی در سینما انجام داده؛ گفت: مسعود کیمیایی کارگردان ارزشمندی است که با فیلم‌هایش ما عاشق سینما شدیم و به سینما آمدیم. امروز زادروز این کارگردان بزرگ سینمای ایران است.

علیرضا زرین دست(مدیر فیلمبرداری سینمای ایران) نیز افزود: خیلی سخت است درباره کیمیایی صحبت کنیم. چون او یکی از بدعت گذاران سینمای قبل و بعد از انقلاب است. سینما ما در یک دوره‌ای با ساموئل خاکچیان مشخصه داشت. پس از او با کیمیایی یک تم استثنائی در این سینما شکل گرفت. این تم رفاقت بود که پایه گذار آن مسعود کیمیایی است. ما این رفاقت را مدیون کیمیایی هستیم. امیدوارم این رفاقت ادامه داشته باشد و سالهای سال شاهد ان باشیم.

فرهاد توحیدی(رئیس هیات مدیره خانه سینما) گفت: کیمیایی استاد سینمای داستانگو است. او جز معدود فیلمسازانی است که صاحب امضا است. سینمای ایران بزرگانی همچون کیمیایی، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی دارد که امیدوارم همیشه سایه آن‌ها روی سر سینمای ایران مستدام باشد.

مسعود کیمیایی نیز طی سخنانی گفت: ممنون از خانه سینما و از همه شما که هستید. من اینجا پر از خاطره هستم. با نعمت حقیقی اینجا کار می‌کردیم. خیلی خوشحالم بین شما هستم. آرزویم این است که پابرجا باشد و این نفس‌های دوستی و عاشقانه همیشه با هم باشد.

در ادامه یک عکس یادگاری با امضا داوران و برگزارکنندگان جشن سینمای ایران به این کارگردان اهدا شد و پس از آن جواد طوسی منتقد سینما یادداشتی را قرائت کرد.

در پایان این مراسم نیز همه مدعوین و داوران جشن سینمای ایران با استاد کیمیایی عکس یادگاری گرفتند.

در این مراسم محمدبزرگ نیا(دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران)، مازیار میری(مدیر اجرایی)، فرهاد توحیدی(رئیس هیات مدیره خانه سینما) و اعضای شورای سیاستگذاری جشن، داوران جشن و تعدادی از هنرمندان در خانه سینما حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز