خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز عید سعید فطر شیراز:

اسراییل روی تاریخ بشر را سیاه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۶۴۰

عکس‌العمل شورای امنیت نیز به اقدامات جنایتکارانه اسرائیل در برابر مردم مظلوم غزه، مناسب نبوده است.

خطیب نماز عید سعید فطر شیراز، عملکرد رژیم غاصب اسرائیل در غزه جنایت علیه بشریت دانست و افزود: این عملکردسند جنایت تمام مجامع بین‌المللی است که سکوت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی امروز سه‌، شنبه، ۷ مردادماه، در خطبه‌های نماز عید فطر در شیراز، سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات اسرائیل در غزه را شراکت در اقدامات جنایتکارانه رژیم تل آویو دانست و افزود: عکس‌العمل شورای امنیت نیز به اقدامات جنایتکارانه اسرائیل در برابر مردم مظلوم غزه، مناسب نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، تصریح کرد: اسرائیل با این فجایع و جنایت‌ها، روی تاریخ بشر را سیاه کرد.

آیت‌الله ایمانی همچنین در خطبه‌اول نماز عید سعید فطر شیراز، به تفسیر دعای قنوت نماز عید پرداخت و گفت: روز عید فطر خصوصیت‌های مختلفی دارد، ویژگی اول اینکه خداوند این روز را برای بشر عید قرار داده است.

وی ادامه داد: ویژگی دوم آن که عید فطر به‌خاطر شایستگی‌هایی است که مسلمانان در طول ماه مبارک رمضان داشته‌اند و کسب کرده‌اند، آنچنان نبوده که بدون برنامه و مناسبت، عید قرار داده شود.

آیت‌الله ایمانی گفت: خصوصیت سوم عید فطر آن است که این روز همانگونه که برای مردم عید است، برای پیامبر نیز یک سرمایه و ذخیره الهی است، شرافت دنیای اسلام و کرامتی است که خداوند به مسلمانان و پیامبر عظیم‌الشان اسلام عطا فرموده است و تکرار این عید در هر سال موجب افزوده شدن بر سود ذخیره شده خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ویژگی چهارم روز عید فطر را پرداخت جایزه از سوی خداوند به کسانی که روزه‌دار بوده‌اند دانست و گفت: ماه رمضان ماه مسابقه بود و آنها که در آن مسابقه برنده شده‌اند، در روز عید فطر جایزه دریافت می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی ویژگی پنجم روز عید فطر را زکات فطره عنوان و اضافه کرد: اعمال ما قبول نمی‌شود مگر آنکه زکات فطره را پرداخت کنیم.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: باید به خودمان نگاه کنیم که آیا امروز تمام کسانی که به ما ظلم و اذیتی رواداشته‌اند و حق ما را ضایع کرده‌‌اند را عفو کرده‌ایم، اگر اینگونه بوده است، خوشا به حالمان.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز