خبرگزاری کار ایران

هاشمیان خبر داد:

نمونه‌گیری‌ خون از بازیکنان در لیگ برتر چهاردهم

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۵۹۸

کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال همراه با سایر بخش‌های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مهیای برگزاری لیگ چهاردهم می‌شود.

رئیس کمیته پزشکی فدارسیون فوتبال از تدارکات گسترده کمیته پزشکی برای لیگ چهاردهم خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت سازمان لیگ، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال همراه با سایر بخش‌های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مهیای برگزاری لیگ چهاردهم می‌شود.

احمد هاشمیان ا اعلام این مطلب گفت: تمامی تمهیدات لازم برای انجام امور پزشکی و مبارزه با دوپینگ در لیگ چهاردهم پیش بینی شده و امیدواریم لیگ پیش رو از نظر مسائل پزشکی در بالاترین سطح استانداردهای فیفا برگزار شود.

دکتر احمد هاشمیان بیان کرد: برنامه‌های کمیته پزشکی در ۲ محور شامل امور پزشکی و موارد مبارزه با دوپینگ طراحی و اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: در حوزه پزشکی موضوع استانداردهای کادر پزشکی شامل استخدام حداقل یک پزشک و یک فیزیوتراپیست تمام وقت و دارای گواهینامه گرید C از کمیته پزشکی فدراسیون، در اختیار داشتن کیف تجهیزات پزشکی قابل حمل، در اختیار گذاشتن دستگاه شوک قلبی در کنار زمین تمرینات و مسابقات، حضور حداقل ۲ دستگاه آمبولانس مجهز در کنار زمین مسابقات و وجود حداقل ۲ برانکارد در هر مسابقه موارد مهمی است که طبق آیین‌نامه‌های ابلاغ شده رعایت آنها الزامی است.

وی بیان کرد: همچنین موضوع معاینات پیش از فصل بازیکنان و تشکیل شناسنامه پزشکی نیز از دیگر مواردی است که با همکاری باشگاه‌ها از سوی تمام سیستم‌های حاضر در لیگ برتر انجام و مستندات آن ارائه شد.

هاشیمان گفت: تیم سپاهان نیز مدارک شناسنامه پزشکی بازیکنان را تا فردا تکمیل و تحویل کمیته پزشکی خواهد کرد.

وی در خصوص مسائل مبارزه با دوپینگ نیز گفت: از آنجا که محور فعالیت‌های مبارزه با دوپینگ آموزش و فرهنگ‌سازی است، آموزش های چهره به چهره بازیکنان حاضر در تیم‌های لیگ آغاز شده و با تکمیل این دوره‌های آموزشی دیگر هیچ بازیکنی به دلیل ناآگاهی مرتکب تخلف دوپینگ نخواهد شد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: همچنین تمام تجهیزات و ملزومات مورد نیاز نمونه‌گیری نیز از سوی فدراسیون خریداری و وارد کشور شده و کاملا آماده انجام ماموریت های کنترل دوپینگ هستیم.

وی گفت: در فصل جاری نمونه‌گیری خون نیز به همراه نمونه‌های ادرار از بازیکنان گرفته می‌شود و با پیش‌بینی‌های انجام شده و همکاری باشگاه‌ها و بازیکنان یقین دارم شاهد برگزاری لیگی پاک و بدون دوپینگ خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز