خبرگزاری کار ایران

‌معاون برنامه‌ریزی استانداری ایلام

کمیته امداد به دنبال ارتقاء نقش خانواده‌ها در اقتصاد است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۵۹۴

کمیته امداد دستگاه متولی پرداخت مستمری نیست بلکه به دنبال ارتقاء نقش خانواده‌ها در اقتصاد است.

‌معاون برنامه‌ریزی استانداری ایلام گفت: با توجه به ارزش افزوده بالای صنعت فرش و از طرفی درصد بیکاران مرد باید زمینه ورود مردان جهت بهره‌مندی از این سودآوری فراهم شود.

حشمت‌الله عسکری در نشست بافندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، استاناظهار کرد: رسالت کمیته امداد در حوزه تولید پاسخگویی به دغدغه‌ی رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است و این نوع اقتصاد با تولید درون زایی خانگی امکان‌پذیر است که کمیته امداد با راه‌اندازی آن برای زنان مددجو علاوه بر توسعه‌ی درون‌زای تولید فرش بیش از پیش توانسته زمینه‌های تحقق اهداف اصلی کمیته امداد یعنی توانمند سازی خانواده‌ها را محقق کند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری ایلام با بیان اینکه کمیته امداد دستگاه متولی پرداخت مستمری نیست بلکه به دنبال ارتقاء نقش خانواده‌ها در اقتصاد است، ادامه داد: مددجویان کمیته امداد با تولید فرش باکیفیت در مقیاس بالا در حال فعالیت است و به معنای واقعی جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی شعار سال را تحقق بخشیده است، چرا که رسالت اصلی فرش و فرش‌بافان ترویج فرهنگ یک قوم و ملت با بالاترین کیفیت است که میزان تولید و فروش آن محصول نیز اهمیت به بعُد اقتصادی شعار است.

عسکری تصریح کرد: در حال حاضر ۷ هزار مترمربع فرش در استان ایلام تولید می‌شود که اگر پروسه‌ی کیفی‌سازی و به‌سازی زنجیره‌ی تولید کامل شود یقیناً با تجهیز امکانات این تولید به ۱۴ هزار مترمربع در سال خواهد رسید.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه فروش محصولات تولیدی یکی از مشکلات عمده‌ی صنایع دستی استان است که خوشبختانه چنین مشکلی در ساختار کمیته امداد وجود ندارد و تبدیل به الگوی برای سایر متولیان تولید شده است، افزود: در راستای مرتفع شدن مشکلات این صنعت ارزشمند، کمیته فرش در استان راه‌اندازی شده و بانک‌ها هم مکلف به واگذاری تسهیلات جهت تجهیز کارگاه‌های قالی‌بافی شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری ایلام اضافه کرد: زنجیره‌ی صنعت فرش از تولید مواد اولیه تا فروش یک مجموعه‌ی بزرگ محسوب می‌شود که در جهت تسهیل‌گیری روابط موجود در این گروه و هماهنگ‌سازی بین دستگاه‌ها اقدام به راه‌اندازی خوشه صنعتی فرش و گلیم استان با کمک جهاد دانشگاهی استان ایلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز