خبرگزاری کار ایران

نظر شورای نگهبان درباره اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم

کد خبر : ۱۹۰۵۷۶

اطلاق استفاده از تسهیلات مالی در بند(ج) ماده ۴ از جهت شمول آن نسبت به استفاده از وام و تسهیلات مالی خارجی که در برخی از موارد مستلزم انجام معاملات ربوی می‌باشد، خلاف موازین شرع شناخته شد.

شورای نگهبان نظر خود را در مورد اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، شورای نگهبان نظر خود را در مورد اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم اعلام کرد.

اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم مصوب جلسه مورخ چهارم خردادماه سال جاری هیأت وزیران در جلسه مورخ اول مردادماه شورای نگهبان مورد بحثو بررسی قرار گرفت و نظر شورا به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱ - بند(الف) ماده ۴ ظهور در این دارد که دولت در مواردی مبادرت به سرمایه‌گذاری می‌نماید که با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی توجهاً به تبصره ۲ بند(الف) ماده ۳ قانون اجرای سیاست‌های مرقوم، از سرمایه‌گذاری ممنوع می‌باشد، لذا اطلاق بند مذکور مغایر قسمت اخیر جزء ۱ بند(الف) سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و بالنتیجه مغایر بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی می‌باشد.

۲ - اطلاق استفاده از تسهیلات مالی در بند(ج) ماده ۴ از جهت شمول آن نسبت به استفاده از وام و تسهیلات مالی خارجی که در برخی از موارد مستلزم انجام معاملات ربوی می‌باشد، خلاف موازین شرع شناخته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز