خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت در گفت‌وگو با ایلنا گفت:

در قراردادهای ساخت تجهیزات نفت، تبعیض‌ها رفع شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۵۰۳

برای بومی سازی تجهیزات صنعت نفت نیاز داریم که قراردادها یکسان سازی شده تا به لحاظ قیمت و کیفیت توان رقابت با نوع خارجی را داشته باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت با تاکید بر لزوم یکسان سازی قراردادهای داخلی و خارجی گفت: در صورتی که قراردادها بصورت عملیاتی یکسان نشود استفاده از توان داخل برای ساخت داخل تجهیزات برای نفتی ها شرح کار و برای بخش خصوصی اتلاف وقت خواهد بود.

رضا پدیدار، رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات یکسان نبودن قراردادهای نفتی خارجی و ایرانی گفت: در حال حاضر مغایرت هایی بین قراردادهی ساخت کالا بین ساسزدگان داخلی و خارجی وجود دارد که این مسئله مشکلاتی را برای سازندگان تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور بوجود آورده است.

وی افزود: در کارگروهی که در این زمینه تشکیل شده مغایرت های این قراردادها مشخص شده که گرفتن ضمانت نامه از جمله آنهاست در حالی که از سازنده خارجی ضمانت نامه ای گرفته نمی شود.

پدیدار با بیان اینکه اکثر شرایط قراردادها به نفع خارجی هاست، خاطرنشان کرد: برای بومی سازی تجهیزات صنعت نفت نیاز داریم که قراردادها یکسان سازی شده تا به لحاظ قیمت و کیفیت توان رقابت با نوع خارجی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: در مقایسه کالاهای ساخت داخل و خارج اگر قیمت گمرک، بازرگانی، حمل، بیمه حذف شود قیمت محصول داخلی ارزان تر است.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت با بیان اینکه باید از این قراردادها رفع تبعیض صورت گیرد، تاکید کرد: در صورتی که قراردادها یکسان سازی شود می توان به بومی سازی امیدوار بود نه اینکه قراردادها برای نفت فقط روی کاغذ و شرح کار و برای بخش خصوصی تنها اتلاف وقت باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز