خبرگزاری کار ایران

ارتش پاکستان ۷۰ درصد پناهگاه‌های شبه‌نظامیان در وزیرستان را پاک‌سازی کرد

کد خبر : ۱۹۰۴۹۶

نیرو‌های ارتش پاکستان پس از شکست گفت‌وگو‌های صلح میان طالبان و دولت این کشور، عملیات گسترده‌ای را علیه طالبان و شبه‌نظامیان خارجی در مناطق قبیله‌ای در امتداد مرز با افغانستان آغاز کردند که در جریان آن ۵۷۰ تروریست کشته شدند.

نیرو‌های پاکستانی حدود ۷۰ درصد از پناهگاه‌های شبه‌نظامیان در منطقه قبیله‌ای وزیرستان شمالی را پاک‌سازی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آواپرس، سخنگوی ارتش پاکستان طی گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور حدود ۷۰ درصد پناهگاه‌های شبه نظامیان در منطقه قبیله‌ای در وزیرستان شمالی را پاک‌سازی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های ارتش پاکستان پس از شکست گفت‌وگو‌های صلح میان طالبان و دولت این کشور، عملیات گسترده‌ای را علیه طالبان و شبه‌نظامیان خارجی در مناطق قبیله‌ای در امتداد مرز با افغانستان آغاز کردند که در جریان آن ۵۷۰ تروریست کشته شدند.

پس از پاک‌سازی میرانشاه مرکز وزیرستان شمالی و برخی مناطق مهم دیگر، ۷۰ درصد از دومین مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان توسط نیرو‌های امنیتی پاک‌سازی شده است.

دو گارگاه بزرگ تولید مهمات، ۳۰ بشکه مواد منفجره و مواد شیمیایی که برای ساخت بمب دست‌ساز مورد استفاده قرار می‌گرفت، توسط نیرو‌های امنیتی کشف و ضبط شده است.

سخنگوی ارتش پاکستان گفته است که این عملیات‌ها تا پاک‌سازی کامل منطقه از شبه نظامیان و طالبان ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز