خبرگزاری کار ایران

کمبود مسابقه تدارکاتی داریم؛

چاوشی فر: نقاط ضعف مان در مجارستان مشخص شد / مردم از شنا انتظار زیادی نداشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۴۵۸

ملی پوش شنای ایران درباره انتظارات از تیم ملی شنا گفت: مردم و مسئولان نباید انتظار زیادی از شنا داشته باشند. ما باید یک برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم تا بعدا در المپیک نتایج خوبی کسب کنیم!

ملی پوش تیم شنای ایران گفت: تیم های شرکت کننده در مسابقات دپرسن مجارستان خیلی قوی بودند و رقابت با آن ها نقاط ضعف تیم ما را نشان داد.

به گزارش ایلنا، جمال چاوشی فر بازیکن تیم ملی شنا ایران درباره اردوی تدارکاتی مجارستان اظهار داشت: بعد از چند ماه تمرین در تهران اولین اردوی برون مرزی را در مجارستان پشت سر گذاشتیم. با عوض شدن آب و هوا و روحیه بازیکنان، شرایط خوبی برای ادامه تمرینات ایجاد شد. توانستیم آنجا در مسابقه بزرگی هم شرکت کنیم و نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی بشناسیم. ما به این اردوها نیاز داریم. اگر مسابقه نبود ما نمی توانستیم نقاط ضعف خود را ارزیابی و برای برطرف کردن آن برنامه ریزی کنیم. حدود ۱۷ روز در این اردو بودیم از لحاظ وضعیت اقامت و تغذیه شرایط خوب بود. استخر تمرینی نزدیک محل اقامت بود و رفت و آمدهای زیاد بازیکنان را اذیت نمی کرد.

ملی پوش تیم شنای ایران گفت: شرکت در مسابقات دپرسن در پیشرفت ما تاثیر خیلی خوبی داشت. قبل از این در مسابقه ای شرکت نکرده بودیم. شرکت در این مسابقات مفید بود به ویژه اینکه حریفان ما خیلی قوی بودند و به همین خاطر نقاط ضعف مان را بهتر شناختیم. الان بازیکنان با جدیت تلاش می کنند تا نقاط ضعف خود را برطرف و در مسابقات بعدی به ویژه در بازی های آسیایی نتایج خوبی کسب کنند.

چاوشی فر درباره سطح مسابقات دپرسن گفت: سطح مسابقات بالا بود. خود تیم مجارستان شناگران بسیار خوبی داشت. همانطور که می دانید رشته های شنا و واترپلو ورزش های اول این کشور هستند و همیشه در المپیک و مسابقات جهانی مدال می گیرند. می توانم بگویم همان طور که کشتی ورزش اول کشور ما است، شنا و واترپلو نیز ورزش های اول مجارستان است و خیلی به این رشته ها اهمیت می دهند. همچنین ایتالیا و لهستان و یونان که در رشته شنا قهرمانان زیادی دارند هم در مسابقات دپرسن شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به رکورد شناگران ایران در اردوی مجارستان گفت: رکوردها در کل خوب بود. در بعضی رشته ها این رکوردها بهتر شد. هر چند یک سری اشتباهات هم داشتیم ولی در کل چون در فصل تمرینات هستیم و تمرینات و بدنسازی خیلی سختی را پشت سر گذراندیم، به نوعی بدن ها خالی شد. می توانم بگویم که انتظارات کادر فنی و سرمربی از این اردو برآورده شد. امیدوارم که هر چه به بازی های آسیایی نزدیک تر می شویم بازیکنان به نهایت آمادگی برسند و با شرایط خوبی در بازی های آسیایی شرکت کنیم و رکوردهای ملی شکسته شود.

چاووشی فر ادامه داد: می توانستیم بهتر از این باشیم ولی باید به این هم توجه کرد که قبل از این رقابت ها ما در یک این چنین شرایط و مسابقه بزرگی که سطح آن بالا باشد، شرکت نکرده بودیم. به دلیل جوان بودن اکثر بازیکنان استرس هم روی کار ملی پوشان تاثیر گذاشت. ولی همین که نقاط ضعف مان را شناختیم و با جدیت روی این اشتباهات کار می کنیم خیلی خوب است. این شناخت در بازی های آسیایی کمک زیادی به تیم ملی می کند و در رکورد زنی بازیکنان نیز بسیار موثر است.

چاوشی فر با اشاره به بروز برخی اشتباهات فردی در مسابقات مجارستان خاطر نشان کرد: اولین دلیل آن کمبود مسابقه و بازی تدارکاتی است چون شناگران کشورهای دیگر در یک سال چندین مسابقه می دهند و به هر کشور و شهری می روند و در مسابقات زیادی شرکت می کنند و سطح خودشان را بالا می برند. وقتی هر تیمی در مسابقات معمولی شرکت می کند نقاط ضعف آن کمتر مشخص می شود ولی زمانی که در مسابقات بزرگ شرکت می کنند می بینند که برای آمادگی لازم خیلی کار دارند. برای ما نیز به همین صورت است. ما بیشتر در مسابقات کشوری شرکت می کنیم و در نتیجه نقاط ضعف ما مثلا اشتباه در استارت زیاد معلوم نیست ولی در یک مسابقه بزرگ این مشکل به خوبی دیده می شود که امیدوارم اشتباهات ما در استارت و برگشتن رفع شود. تا بازی های آسیایی به نظرم زیاد پیشرفت خواهیم کرد و اگر شرایط خوب باشد ملی پوشان رکوردهای بهتری خواهند زد و در بعضی از رشته ها به فینال راه پیدا می کنیم.

ملی پوش شنای ایران درباره انتظارات از تیم ملی شنا گفت: مردم و مسئولان نباید انتظار زیادی از شنا داشته باشند. ما باید یک برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم تا بعدا در المپیک هم نتایج خوبی کسب کنیم. نه اینکه با پنج یا شش ماه بگوییم باید حتما اکثر مدال ها را به دست بیاوریم چون کشورهایی که در این رشته ها مدال می گیرند یک برنامه ریزی هدفمند و بلند مدت داشته اند و در بازی های آسیایی رشته شنا از سطح بالاتری برخوردار است. من شخصا امیدوارم در بازی های آسیایی نتایج خوبی کسب کنیم و دل خانواده هایمان، مربیان و فدراسیون را شاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز