خبرگزاری کار ایران

بازدید اهالی تئاتر از آغاز بازسازی مرکز مولوی؛

ستاره اسکندری: تامین بودجه برای مولوی از حالت گلریزان خارج شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۴۱۵

امیرحسین حریری: تئاتر مولوی چارت سازمانی ندارد. / اصغر همت خطاب به جعفر گل‌محمدی، مرکز تئاتر مولوی را تافته‌ای جدا بافته در دانشگاه تهران دانست. / سرسنگی: لیاقت دانشگاه بیش از یک مرکز تئاتر مولوی است.

جعفر گل محمدی(معاون فرهنگی نمایشگاه تهران) شب گذشته(۵ مرداد) در مراسمی که درخصوص بازسازی مرکز تئاتر مولوی برگزار شد؛ گفت: مدت زیادی پیگیر جذب بودجه برای بازسازی این مجموعه ارزشمند بودیم و عزیزانی همچون آقای دکتر اسدی زحمات زیادی در این ارتباط کشیدند اما تمام تلاشها به نوعی ناکام می‌ماند.

وی ادامه داد: سال ۹۳ با تغییرات صورت گرفته در کشور بارقه‌های امید کلید خورد و هنگامی که جناب آقای نیلی به عنوان ریاست دانشگاه منصوب شدند؛ خدمت ایشان رسیدم و گزارشی در خصوص وضعیت مرکز تئاتر مولوی ارائه کردم. اینکه این محل شرایط مناسبی ندارد و در شان دانشگاه تهران نیست که ایشان بلافاصله درخصوص بازسازی مناسب این مجموعه تاکید کردند.

گل محمدی به کمک‌های معاون فرهنگی وزارت علوم و مسئولان شهرداری منطقه ۶ اشاره کرد و اظهار داشت: بر همین اساس سه فاز عملیاتی را برای بازسازی مرکز تئاتر مولوی درنظر گرفتیم که از بخش سیستم کابل کشی و انتقال برق آغاز شد و سپس به تعویض تجهیزات کهنه و امکانات داخلی مجموعه مانند صندلی‌ها و… رسید.

وی با بیان اینکه اصلاح کلی بنا و تاسیسات در مرحله سوم آغاز شد؛ خاطرنشان کرد: توجه مسئولان و بودجه‌ای که در فاز اول به بازسازی بنا اختصاص یافت بسیار موجب دلگرمی بود و عاملی شد تا باقی برنامه‌های خود رابه سرعت آغاز کنیم. امیدوارم با مساعدت‌های دانشگاه تهران که مرکز مولوی را متعلق به خود می‌داند و برخلاف بعضی گمانه زنی‌ها تافته جدابافته نیست بازسازی هر چه سریعتر انجام شود و شاهد آغاز فعالیت این مرکز فرهنگی باشیم.

امیرحسین حریری: مرکز تئاتر مولوی چارت سازمانی ندارد

امیرحسین حریری که به تازگی به عنوان سرپرست مرکز تئاتر مولوی منصوب شده با ارائه توضیحاتی درخصوص بازسازی این مرکز بیان کرد: مرکز تئاتر مولوی بعد از فراز و فرودهای بسیار شاهد آغاز بازسازی است که به طور جدی از یک ماه قبل آغاز شده اما قبل از آن بررسی‌های فنی و مهندسی جدی در زمینه تاسیسات و بخش‌های مختلف به کار صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به اینکه مرکز تئاتر مولوی چارت سازمانی ندارد؛ خاطرنشان کرد: امیدوارم در کنار بازسازی این بنا با همتی که در مسئولان وزارت علوم و دانشگاه تهران سراغ داریم در این زمینه نیز به نتایج مثبتی برسیم. همچنین با حسن توجهی که شورای هنری این مرکز دارد اطمینان دارم مرکز تئاتر مولوی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری خواهد رسید و به ظرفیت‌های مجموعه تئاتر کشور اضافه می‌شود.

مجید سرسنگی: لیاقت دانشگاه تهران بیش از یک مرکز مولوی است

مجید سرسنگی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مدیر تماشاخانه ایرانشهر در این جلسه گفت: بحثبرسر این است که چگونه خیرین را جذب فعالیت‌های فرهنگی کنیم، اگر فضای مملکت و کار فرهنگی و هنری جدی گرفته شود با چند درصد از پولی که خرج آزاد سازی زندانیان می‌کنیم؛ می‌توان کاری کرد که این افراد اصلا به زندان نروند.

وی افزود: فضای فرهنگی و هنری کشور ما به سامان نیست و معتقدم با یک وارونگی فرهنگی مواجه هستیم. برهمین اساس نمی‌توانیم به مسئله تئاتر دانشگاهی بپردازیم بدون اینکه بدانیم هنر و فرهنگ درکشور با مشکلات زیادی مواجه است.

سرسنگی در ادامه به اهمیت مرکز تئاتر مولوی برای دانشگاه تهران اشاره کرد و اظهار داشت: لیاقت دانشگاه تهران حتی بیش از یک مرکز تئاتر مولوی است که در حدود ۴۰ سال قبل ساخته شده و ما از خرابه‌های آن نیز استفاده می‌کنیم با پتانسیلی که در دانشگاه تهران وجود دارد تعامل خوبی بین دانشگاه و دانشکده‌های هنری شکل نگرفته و دانشگاه از ظرفیت‌های هنر برای ارتقای سطح فرهنگی خود و دانشجویان استفاده نکرده است.

این مدرس دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: موقعیت دانشگاه تهران بسیار ممتاز است چنانچه مقام معظم رهبری آن را به عنوان نماد آموزش عالی در کشور نام بردند.

در این مراسم همچنین دکتر جمال کامیاب، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران مبلغ ۴۰ میلیون تومان و معاون فرهنگی وزارت علوم مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای ادامه بازسازی مرکز تئاتر مولوی اختصاص دادند.

ستاره اسکندری: تامین بودجه بازسازی مولوی از حالت گلریزان خارج شود

اصغر همت، محمود عزیزی و ستاره اسکندری ازجمله هنرمندانی بودند که در این ضیافت سخنرانی کردند که ستاره اسکندری، بازیگر تئاتر و سینمای کشور که شب گذشته در این مراسم به بهانه آغاز بازسازی مرکز تئاتر مولوی در باشگاه داشنجویان جوان دانشگاه تهران حضور داشت، ابراز امیدواری کرد اختصاص بودجه برای بازسازی این بنا از حالیت گلریزان خارج شود.

همچنین اصغر همت در متنی که سپس به امضای رئیس دانشگاه تهران رسید تصویب چارت سازمانی مرکز تئاتر مولوی، جذب نیروی انسانی مجرب و متخصص و درنظر گرفتن بودجه مشخص سالیانه برای اداره این مرکز را خواستار شد. این بازیگر همچنین خطاب به جعفر گل‌محمدی، مرکز تئاتر مولوی را تافته‌ای جدا بافته در دانشگاه تهران دانست.

میهمانان پس از صرف افطار از مراحل بازسازی سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز